רכילות עסקית

עתיד מתוק: מרס מצטרפת למאבק במשבר האקלים

במסגרת המאבק במשבר האקלים, חברת מרס, מפרסמת את תכנית הפעולה שלה ותשקיע מיליארד דולר על מנת לצמצם את פליטת הפחמן שלה ב-50% עד לשנת 2030 
מערכת ice | 
ליאב פלד (צילום סיוון פרג')
מרס מעלה הילוך לקראת השגת היעד של נטו אפס פליטות, ומפרסמת תוכנית פעולה בקוד פתוח מפת הדרכים שלה לנייטרליות פחמנית, הכוללת יעד חדש להורדת פחמן בחצי עד 2030 על פני שרשרת הערך המלאה שלה. יעד זה הוא יעד בעלי העניין. מרס תשקיע מיליארד דולר בשלוש השנים הבאות, כדי להניע את פעולת האקלים מהחווה החקלאית לשולחן ולקערת המזון לחיות מחמד.
חברת מארס, תאגיד המזון הבינלאומי שנוסד לפני מעל  ל-100 שנים ומייצר מותגים מובילים כגון M&M, Snickers, Skittles, Orbit, כמו גם מזון לחיות מחמד כגון Pedigree, Whiskas, Sheba, פרסמה היום את תוכנית הפעולה להשגת פליטות נטו אפס גזי חממה.
The Mars Net Zero Roadmap, על פני שרשרת הערך המלאה שלה עד 2050. מפת הדרכים של מרס כוללת יעד חדש שנסקר על ידי יוזמת Science Based Targets לצמצום פליטות ב-50% עד 2030, מנקודת המוצא של 2015.
עם טביעת רגל פחמנית של מדינה בסדר גודל של פינלנד, מרס שואפת עד שנת 2030 להפחית את פליטת הפליטות שלה ב-50% במונחים אבסולוטיים, או כ-15 מיליון טון מטרי, בהתבסס על הפחתה של 8% בגזי החממה עד כה. מפת הדרכים משמשת כאסטרטגיית קוד פתוח שחברות שונות במגזרים יכולות להשתמש בהן כדי ליישם פעולה משמעותית של Net Zero באופן מיידי.
כחלק מתוכנית הפעולה, מרס תשקיע למעלה מ-1 מיליארד דולרים בשלוש השנים הבאות, ותמשיך להתחייב להשקעת משאבים כספיים לפי הצורך עד להשגת נטו אפס. נטו אפס מתייחס למצב שבו גזי החממה מופחתים באופן משמעותי תוך הבטחה שכל הפליטות האחרות שלא ניתן לבטל, מאוזנות על ידי הורדות.
מפת הדרכים מגיעה לאחר ממצאים אחרונים של הפאנל הבין-ממשלתי לשינויי אקלים שנתמך על ידי האו"ם לפיהם הזמן הוא "עכשיו או לעולם לא" לנקוט בפעולה דרסטית בשינויי האקלים כדי למנוע אסון.
פעולה זאת מגיעה כסקר חדש של Ipsos, שהוזמן על ידי מרס, שמצא שלמרות הנסיבות הכלכליות הקשות הנוכחיות, בממוצע 69% מהמבוגרים בשבע הכלכלות הגדולות בעולם חושבים שעסקים צריכים להתמקד באותה כמות (32%) או יותר (37%) בהתמודדות עם שינויי אקלים על פני אתגרים כלכליים. במחקר השתתפו 14,468 אנשים בארה"ב, בריטניה, סין, יפן, גרמניה, צרפת והודו.
ליאב פלד, מנכ"ל מרס ריגלי ישראל, אמר בתגובה: "שנת 2050 נראית כמו עתיד רחוק, אבל ההתקדמות שנעשה בשבע השנים הבאות תהיה קריטית. לדור המנכ"לים שלי יש את היכולת והאחריות לספק הפחתת פליטות בפועל, ולהעלות את העסק על נתיב ברור לנייטרליות פחמנית עד 2050. אנחנו לא יכולים לחכות שהכלכלה תשתפר; עלינו לדחוף קדימה עם השקעות שמגינות על העסק שלנו היום ובעתיד. השקעה באקלים אינה פשרה בין כדור הארץ לפריון, או בין סביבה לתעסוקה. השקעה בהפחתת פליטות היא מדיניות עסקית נכונה, היא ניתנת להשגה, במחיר סביר, והיא הכרחית לחלוטין".
נעמה מושקוביץ', מנהלת אחריות תאגידית של מרס ריגלי ישראל והמדינות הבלטיות, מסרה: "מרס עוקבת אחר התפתחויות המדע בתחום הקיימות והאקלים הסביבתי ועובדת ללא לאות למצוא פתרונות ודרכים לצמצם את השפעותיה הסביבתיות. לתאגיד מרס העולמי אחריות סביבתית אדירה ועל כן התחייבנו לצמצם ב-50% את פליטות הפחמן תוך 7 שנים באמצעות הכלים שברשותנו, ותוך כדי פיתוח והגדלת העסק שלנו, אחד לא בא על חשבון האחר. חזון הקיימות הכולל של מרס פרוס עד 2050 וכולל היבטים רבים על מנת ליצור עולם טוב ובריא יותר בו אנשים וחיות המחמד שלהם יחיו חיים בריאים ומאושרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה