רכילות עסקית

האחיות לבית קרדשיאן מנסות להחזיר לעצמן את השליטה בעסקים שהקימו

קים קרדשיאן, ויותר ממנה קיילי ג'נר, מנסות מתחת לרדאר להשיב לידיהן את השליטה בשני מותגים שייסדו, ומכרו מהם מניות. האחיות לא מרוצות מניהולה של החברה הגרמנית, אך מנסות כלפי חוץ לא לפגוע במותגים
מערכת ice | 
קיילי ג'נר וקים קרדשיאן ב-AI (צילום ideogram.ai)
לפני כמעט ארבע שנים, קיילי ג'נר הפכה למיליארדרית בזכות עצמה על ידי מכירת 51% מהחברה שלה, קיילי קוסמטיקס, תמורת 600 מיליון דולר. הרוכשת, קוטי (Coty), היא חלק מהקונצרן הגרמני JAB, המחזיק ב-Krispy Kreme, איינשטיין בייגלס, ועוד כמה חברות מזון ומוצרי צריכה. בשנת 2020, הודיעה קוטי שהיא רוכשת 20% מהמניות, בשווי 200 מיליון דולר, בקו טיפוח העור של האחות הגדולה קים קרדשיאן, SKKN by Kim.
באותה תקופה הוערכה קיילי קוסמטיקס בכ-1.2 מיליארד דולר. אבל מאז הרכישה, קשה לדעת אם זה נשאר בגובה הזה. כעת, ג'נר וקרדשיאן יוזמות שיחות כדי לנסות ולרכוש בחזרה את המניות שהן מכרו, אם כי נראה שאף אחת מהן לא קרובה להשלים עסקה.
ג'נר וקרדשיאן לא מרוצות מהדרך שבה קוטי מנהלת את העסקים. ביולי אמרה קוטי למשקיעים שמכירות האיפור בקיילי קוסמטיקס עלו באחוז דו ספרתי מהרבעון הקודם, הודות להפצה רחבה יותר ומסקרת Kylash החדשה של החברה.
מניות קוטי עלו בהתמדה השנה כשהחברה המשיכה להרחיב את שני המותגים לקנה מידה עולמי. לא ג'נר וגם קרדשיאן לא הגיבו על מה שהם לא מאשרים באופן ספציפי עם הכיוון של החברה, אבל מכיוון ששמותיהם עדיין מזוהים עם החברה, יש להם רצון עז להגן על המותגים האישיים שלהם.

בנושא המותגים - JAB נמצאת בבעלות משפחת ריימן, שרק לפני כמה שנים נודע שאבותיהם היו תומכי נאצים. משפחת ריימן היא אחת העשירות בגרמניה ותרמה 11.4 מיליון דולר לצדקה לאחר חשיפת השורשים שלה.
ייתכן שלקים קרדשיאן יהיה קל יותר להחזיר לידיה את העסק, מאחר והיא לא מכרה את רוב המניות. אבל ג'נר ויתרה על שליטת הרוב בקיילי קוסמטיקס, מה שמקשה עוד יותר על השבת המניות לידיה. 
סביר להניח שהיא תצטרך לגייס יותר כסף, מכיוון שקוטי חווה תקופה של צמיחה. יהיה מעניין לראות איך הכל מתפתח. ראינו גם ג'נר וגם את קרדשיאן מציגות טקטיקות עסקיות ממולחות בעבר; הם יצטרכו לעשות זאת שוב כדי להחזיר לעצמם את השליטה בחברות שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה