רכילות עסקית

הישג למיליארדר הישראלי: המיזם הבינלאומי החדש מקבל תמיכה משמעותית

מיזם הסיוע לפליטים של יזם ההייטק יורי מילנר ורעייתו, מקבל תמיכה רחבה, ולאחרונה הודיעה יוניצ'ף ארה"ב כי תשתף עמו פעולה. בין החברות שנכנסו למיזם: אייר בי.אנ.בי, ספוטיפיי ואובר
איתן לויטס | 
יורי מילנר מרצה ב-Recode (צילום מסך יוטיוב)
ארגון הסיוע העולמי יוניצ'ף ארה"ב (UNICEF), וכן חברת אובר, הודיעו כי יתמכו ביוזמה Tech For Refugees של איש העסקים והמיליארדר הישראלי יורי מילנר. מדובר ביוזמה ללא מטרות רווח הממנפת את כוחה של הטכנולוגיה להתמודדות עם משבר הפליטים העולמי.
מילנר השיק את הארגון יחד עם אשתו ג'וליה בשנה שעברה. במהלך השנה האחרונה, Tech For Refugees מימנה ארגונים טכנולוגיים המשתמשים בשירותיהם ובמומחיותם כדי להניע מאמצי סיוע לפליטים ברחבי העולם. 
 
בעקבות ההבטחה
מילנר היה בין החותמים על "הבטחת הצדקה" שיזמו וורן באפט וביל גייטס, במסגרתה חתמו עשרות מיליארדרים כי יתרמו את רוב הונם לצדקה. כשהצטרף ליוזמה ב-2012, כתב מילנר: "ביצירת הבטחת הנתינה, וורן באפט וביל ומלינדה גייטס לא רק עודדו אותנו להשקיע בפתרון בעיות. הם גם הביאו משהו שמתקרב לשיטה המדעית לפילנתרופיה...זה אומר לא רק לתת, אלא לנסות ללמוד כיצד ניתן לסייע ביעילות לעולם." 

יורי מילנר השיק כמה מפעלים פילנתרופיים, ואחד מהמפעלים הללו הוא פרס פריצת הדרך, הפרס המדעי הגדול בעולם. חוקרים שתרמו רבות למדע ולמתמטיקה מקבלים פרסי פריצת דרך (כל פרס פריצת דרך הוא 3 מיליון דולר).
 
המיזם האחרון של מילנר כאמור הוא Tech For Refugees. מילנר, יליד רוסיה שכיום מתגורר בישראל, הזדעזע מתוצאות הפלישה הרוסית לאוקראינה, וביקש לממן תוכניות ממוקדות טכנולוגיה. תוכניות אלו תומכות בפליטים ועקורים באזורי משבר כמו אוקראינה ופקיסטן.
מספר ארגונים כבר הצהירו על תמיכה במיזם החדש, Airbnb, Flexport, ספוטיפיי, Welcome.US, ועדת ההצלה הבינלאומית (IRC), NeedsMap, וכן אובר ויוניצ'ף ארה"ב.
מאז ההשקה ב-2022, Tech For Refugees התמקדה בעיקר במלחמה באוקראינה.  לדוגמא, Airbnb, Flexport ו-Spotify Ukraine סיפקו מחסה, משלוחים ובידור למיליוני פליטים אוקראינים, בהתאמה. בנוסף, תוכנית Welcome.US Ukraine הסמיכה אזרחי ארה"ב לתמוך בפליטים אוקראינים באמצעות פלטפורמת Welcome Connect.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה