רכילות עסקית

תרומת העסקים בעקבות ה-7 באוקטובר: כחצי מיליארד שקל

דו"ח שהוצג בכנס אחריות תאגידית של ארגון מעלה חשף כי כבר בחודשיים הראשונים של המלחמה, המגזר העסקי גייס סכום ניכר לטובת סיוע לשיקום היישובים והקהילות. חרף מחסור בעובדים בשל גיוס מילואים, חל זינוק של כ-40% בפעילות ההתנדבותית. מנכ"ל דפוס בארי בן סוכמן: "הרמנו את הראש, הסיוע האזרחי היה משמעותי לקיבוץ"
מערכת ice | 
כנס אחריות תאגידית (צילום צילום שרון אליאסי)
התגייסות המגזר העסקי לטובת סיוע במלחמה נאמדת עד היום על כחצי מיליארד שקל, כך על פי דו"ח שנחשף בכנס אחריות תאגידית של ארגון מעלה שנפתח הבוקר (חמישי) בספריה הלאומית בירושלים. הדו"ח בחן 60 חברות ברבעון האחרון של 2023. תרומות ההתגייסות העלו התחייבויות לתרומה בשווי של כ-550 מיליון שקל.
מחצית מהסכום כבר יצאה בחודשים הראשונים למלחמה וסכום של 300 מיליון שקל יתווסף להתחייבויות עתידיות ליוזמות שיקום של ישובים, קהילות ועוד. בדו"ח נמצא כי חרף מחסור בעובדים בתקופת המלחמה בשל גיוס מילואים נרחב במדינה, זינוק בהתנדבות עובדים בתקופה זו עלה ב-40%. הדו"ח מראה גם על חיזוק החוסן והבריאות הנפשית של העובדים וחברות משקיעות לא רק בעובדיהם אלא גם בבני המשפחה, אנשי ונשות המילואים ובני זוגם.
 

למרות החשש בתחילת המלחמה ממתיחות בין יהודים וערבים בעבודה, הדו"ח מציג כי לא דווחו אירועים משמעותיים והחברות ממשיכות לנהל את כל העובדים כאחד האדם. הכנס נפתח בברכה של נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שאמר כי "אחד האתגרים הגדולים העומדים כעת בפני החברה הישראלית לצד השיקום של אחרי המלחמה – הוא הקיטוב החברתי שבשנה האחרונה החריף מאוד".
לדברי הרצוג, "רבים בציבור כבר הובילו פעולות להגדלת גיוון והפחתת קיטוב שמתחילות להראות תוצאות בשטח. אני קורא למגזר העסקי להגביר את מעורבותו ואת השותפות בתהליכים הקריטיים האלה". בהמשך, מנכ"ל דפוס בארי בן סוכמן ש-12 מעובדיו נרצחו במהלך הטבח, הודה על הבמה כי "להיות בצד המקבל זה מקום לא קל לדפוס בארי". 
 
לאחר שחלק משמעותי מההנהגה הכלכלית של הקיבוץ נרצחה או נפגעה בן הוסיף כי "הרמנו את הראש ולקחנו יעוד היסטורי לשקם ולהיות המגדלור של הקהילה. הסיוע האזרחי היה משמעותי לקיבוץ בשלבים הראשונים אבל כעת הצרכים אחרים". יו"ר ישראכרט תמר יסעור: "מדינת ישראל נמצאת בנקודה קריטית המחייבת מנהיגות עסקית ערכית. מלאכת השיקום לאחר המלחמה תעצב ותגדיר מחדש את החברה ואת המשק".
"תפקיד המגזר העסקי הוא להתוות את הדרך, תוך ראיית החברה הישראלית על כל גווניה ועידוד גיוון, הכלה, צמיחה כלכלית והזדמנויות עסקיות לכלל קבוצות האוכלוסייה כדי להבטיח את עתידנו ואת עתיד ילדינו כאן", הוסיפה יסעור. מנכ"ל מעלה, מומו מהדב חיזק את דבריה: "השריר של אחריות חברתית בעסקים בישראל אשר נבנה בעשורים האחרונים, פעל וממשיך לפעול בחוזקה. זה המקום לנהל אחריות תאגידית משמעותית כעת והוא יידרש להמשך האתגרים שעוד נכונו לנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה