השוק

הפניקס פותחת פוזיציה על טבע - הפכה בעלת עניין בחברה

מניית טבע נסחרת במחיר של 12.1 דולר, מה שמניב לחברה שווי שוק של כ-13.6 מיליארד דולר. הפניקס מחזירה ב-5.4% מכלל מניות החברה, ולאחרונה פורסם כי היא הפכה לבעלת העניין היחידה בה
מערכת ice | 
הפניקס (צילום Magma Images, shutterstock)
חברת הביטוח הפניקס מחזיקה בכ-60.5 מיליון מניות טבע (5.4% מכלל המניות) אשר שוויון הנוכחי מגיע ל-732 מיליון דולר. לאחרונה פורסם כי הפניקס הפכה לבעלת עניין בחברת התרופות, וכרגע היא היחידה שמתעניינת בה.
מניית טבע נסחרה במהלך 2023 בטווח שנע בין 7.2 דולר ל-11.4 דולר עבור מניה, וכיום נסחרת במחיר של 12.1 דולר מה שמניב לחברה שווי שוק של כ-13.6 מיליארד דולר. על אף העובדה שבשנים האחרונות בעלי העניין של טבע היו בעיקר גופים מחו"ל, נראה כי כעת המצב השתנה. טבע פרסמה אתמול (רביעי)  את הדוחות הכספיים שלה אשר שיקפו עלייה בהכנסות לאחר מספר שנות שחיקה.
עם זאת, התחזיות לשנת 2024 אשר פורסמו היו מעורבות. נכתב כי הכנסות החברה צפויות לגדול ולעמוד סביב 16 מיליארד דולר, אך הרווח הנקי למניה צפוי להיות נמוך מהציפיות ולעמוד על 2.2 דולר עד 2.5 דולר. כמו כן, חשוב להזכיר כי רק השבוע נודע כי הפניקס הפכה להיות בעלת עניין גם בחברת ישראכרט, ונראה כי חברת הביטוח מנסה להתפתח למגוון מקומות נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה