השוק

בשוק אוהבים את עסקת מגדל-סלקום: תהיה כאן תשואה דו-ספרתית

מגדל נכנסת לגרעין השליטה בסלקום ובשוק ההון  אוהבים את המהלך; "סלקום בשלה כרגע לכניסה של בעלים כמו מגדל. ההשקעה הזו  תניב למגדל תשואה דו-ספרתית"
ניצן כהן |  2
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום (צילום סיוון פרג', shutterstock)
אחרי שמגדל פספסה את עסקת פרטנר נכנסה דסק"ש למצב בו היא חייבת לממש את אחת ההחזקות  המשמעותיות שלה - סלקום ומגדל החליטה להסתער על העסקה הזו עם 200 מיליון שקל.
"כל הרע כבר מאחורי סלקום" אמר גורם בכיר בשוק ההון  "סלקום מנוהלת טוב ויש לה זרועות חזקות בעסקי  הליבה ואם נוסיף לזה את זרוע המכירות - דינמיקה - הרי שלא נופתע אם מגדל תצא מההשקעה הזו עם תשואה דו-ספרתית" אמר ל-ice גורם בכיר בשוק ההון שמעורה היטב בפרטי העסקה.
סלקום עברה לא מעט תהפוכות בשנים האחרונות. ממצב בו החברה הייתה פרת מזומנים של קבוצת אי.די.בי, היא הפכה לנטל על הקבוצה אחרי הרפורמה של מי שהיה אז שר התקשורת משה כחלון. סלקום הרימה את עצמה ולמעשה המציאה את עצמה מחדש עד שההיא הפכה להיות אחת החברות האטרקטיביות בשוק ההון.
"סלקום זו מניה מדוכאת" אמר הבכיר "אבל הכל מאחוריה. יש לה נוכחות מצוינת בעולמות הסיבים והיא גמרה את ההשקעות הגדולות בדור החמישי של הסלולר. אז אם אנחנו לוקחים כנקודת מוצא את המצב בשוק ההון שמושפע המון מהמהפכה המשפטית ואחר כך  מהמלחמה הרי שזו נקודת זמן מצויינת להיכנס להשקעה בחברה כזו".
השאלה הגדולה היא נושא מנועי הצמיחה של סלקום ועד כמה החברה יכולה להיות השקעה שתניב תשואה דו-ספרתית כרגע. אם כן, התשובה לשאלה הזו, לפחות לפי  הגורם  הבכיר בשוק ההון, פשוטה. לדבריו סלקום מגייסת לקוחות בקצב משביע רצון בעולמות הסיבים וכרגע האתגר שלה להעביר כמה שיותר לקוחות ולגייס כמה שיותר מהם לשירותי הדור החמישי בסלולר - ואת זה החברה עושה בקצב לא רע, אומרים בשוק ההון.
אחת נקודות החוזק המעניינות של סלקום היא רשת דינמיקה. דינמיקה היא רשת החנויות של סלקום והיא נחשבת למובילה בתחום. הרשת מצליחה כל פעם להפתיע עם מבצעי שיווק לא רעים בהשקות של מכשירי דגל יקרים (כמו האייפון 15) ומכאן לשים יד על קמעונאית כזו מייצר פוטנציאל לא קטן לחברה.
נתון נוסף שכדאי לשים אליו לב והוא תת הרשת של סלקום - גולן טלקום. גולן טלקום הייתה הגורם מחולל התחרות בשוק הסלולר והיא באופן עקרוני מאופיינת במספר לקוחות לא מבוטל בחבילות LTE וזה אומר שיש בגולן טלקום בשר לא קטן בכל הנוגע למעבר של לקוחות ל-5G.
סלקום השיקה בשבוע שעבר חבילת פרימיום. נעזוב רגע את האלמנט השיווקי שיש בחבילה הזו אבל היא מספקת הצצה למה יכולות חברות הסלולר לעשות עם הרשת שלהם בטח כשזו תעבור שלב ל-5G המתקדם יותר. מה שזה מאפשר בעיקרון זה לגבות יותר כסף עבור מהירות עדיפה, שירות לקוחות 24/7 וכן הלאה.
אז אם אנחנו שואלים את עצמנו איפה הבשר שרואים במגדל בסלקום הרי שהוא נמצא בדיוק בחבילות החדשות שהשיקה החברה בשבוע שעבר עם תבלינים של רשת דינמיקה וכן הלאה ואסור לשכוח שאם סלקום תבטל באיזה שלב את גולן טלקום (אולי היא תשאיר אותה כמותג אבל תאחד את כל המערכים הניהוליים שלה לתוך סלקום) הרי שיש כאן גם חיסכון לא קטן בעלויות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא שכחנו עדיין לסלקוםאת יום השביתה להזדהות בציבור הערבי (ל"ת)
    חרם על סלקום 02/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כספי הפנסיה שלנו
    איגור 01/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השוק אכן יציב, אבל שכחו את עולם הesim, ברגע שייכנס לארץ בצורה רשמית חתך של 20 אחוז משווה החברה
    סגור