השוק

משרד הכלכלה חוקר: קנאביס רפואי מקנדה מיובא במחירים זולים מדי

בעקבות תלונות שהגישו למשרד הכלכלה כמה חברות ישראליות, נפתחה חקירה בחשד לייבוא קנאביס רפואי מקנדה במחירים היצף, כלומר במחירים הנמוכים באופן משמעותי ממדינת המקור. "קיים לכאורה שיעור היצף ממוצע של 62%, אשר נע בין 19% ל־277%", נכתב במסמך
מערכת ice |  1
קנאביס רפואי לנפגעי חרבות ברזל (צילום יח"צ)
בעקבות תלונות שהגיעו למשרד הכלכלה על ידי חמש חברות ישראליות, המשרד החליט לפתוח בחקירה בחשד לייבוא קנאביס רפואי מקנדה במחירי היצף, כלומר מחיר הנמוך מהמקובל במדינת המקור. במקרה הספציפי הזה, מדובר בפערים ממוצעים של כ-62%. לטענת
במהלך החקירה, עליה החליט הממונה על היטלי סחר במשרד דני טל, ייבדקו אם חברות קנדיות לגידול ושיווק קנאביס ייצאו לישראל את המוצר במחירים נמוכים במיוחד, בפערים הנעים בין 19% ל-277%. המחיר הממוצע בקנדה עומד על 13.44 שקל לגרם בעוד המחיר בישראל נח בין 3.6 שקל ל-11.3 שקל. "מצאתי כי קיים לכאורה שיעור היצף ממוצע של 62%, אשר נע בין 19% ל־277%", כותב טל במסמך. "שיעור היצף לכאורה זה מצריך בדיקה מעמיקה לצורך אימות או הפרחת החשש".
 
בנוסף, טל מוסיף כי: "בימים אלה יש למוצרי הקנאביס הרפואי ערך בריאותי לאוכלוסייה גדולה הסובלת מפוסט־טראומה, חרדות ומצוקה נפשית. החשש... נוגע גם לפיתוח תלות ביבוא של אמצעי רפואי זה, אשר השימוש בו עלול לגדול, בעיקר בעקבות המלחמה".
ע"פ משרד הכלכלה, אם אכן יימצא כי הקנאביס נמכר בישראל במחירים "שוברי שוק", ניתן להטיל היטל היצף על התוצרת המיובאת. להחלטה זו דרוש אישור מיוחד של שר הכלכלה, ניר ברקת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במקום להתעסק בשטויות
    רפי פרץ 01/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובמיוחד במדינה הסובלת מפוסט טראומה. אולי פעם אחת תעשו את הדבר הנכון לציבור ופשוט תעשו ליגליזציה?!?!? לא עוד קומבינות במרפאות כאב, כל מי שמעל 21 (בגלל הצבא עלק) ראשי להיכנס לבית המרקחת או הקופי שופ ולרכוש לעצמו איזה וכמה וויד שהוא רוצה.
    סגור