בריאות

הקנאביס הרפואי תחת חקירה? "חשש לאלפי נפגעי טראומה"

דני טל, הממונה על היטלי סחר במשרד הכלכלה והתעשייה, הודיע על קיום חקירה כלכלית בחשד ליבוא במחירי היצף של קנאביס רפואי מקנדה. דני טל: "הגנה על התעשייה המקומית בתחום הקנאביס הרפואי מפני סחר לא הוגן לכאורה הנה חיונית"

מערכת ice |  2
קנאביס רפואי (צילום freepik)
דני טל, הממונה על היטלי סחר במשרד הכלכלה והתעשייה, הכריז כי יעמוד בראשה של חקירה כלכלית על הקנאביס הרפואי המיובא מקנדה. "הגנה על התעשייה המקומית בתחום הקנאביס הרפואי מפני סחר לא הוגן לכאורה הנה חיונית", מסביר טל ומוסיף כי "מדובר בשוק משמעותי והכרחי לישראל כמדינה חדשנית ופורצת דרך, שוק שהינו עתיר הון, עתיר מחקר, ובעל פוטנציאל להרחבת היצוא".
הממונה על היטלי סחר במשרד הכלכלה והתעשייה, הסביר כי קיום החקירה נובע מתופעת חברות קנדיות לגידול ולשיווק קנאביס אשר ייצאו לכאורה, עודפים של תפרחות קנאביס רפואי לישראל במחירי היצף המשקפים מחיר נמוך לתוצרת המיוצאת ממחירו במדינת המקור.
אותה החלטה הובילה לפניות רבות של חברות יצרניות, אשר תמכו בפתיחת בפתיחת חקירת היצף על יבוא קנאביס רפואי מקנדה. הממונה על היטל הסחר, ציין כי גם בימים אלו יש למוצרי הקנאביס הרפואי חשיבות בריאותית לאוכלוסייה שמתמודדת עם פוסט טראומה ומחלות נפש אחרות.
בנוסף לכך, הדגיש טל כי היבוא המחשיד לכאורה במחירי היצף שאינו תואם לכללי הסחר הבינלאומי, עשוי לפגוע בתעשייה המקומית: "בעקבות המלחמה הנוכחית והחשש לאלפי נפגעי טראומה שייווספו למעגל הצרכנים מקרב האוכלוסייה המקומית כבר בעתיד הקרוב, ההשלכות לפגיעה בתעשייה המקומית עשויות להשפיע גם על בטחון האספקה הרפואית לצד הנזק העסקי והכלכלי לחברות היצרניות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סמים.חומרים מזיקים עישון.אלכטהול.וכו אסורים מעט או הרבה
    חקי חיון 03/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חקי חיון אלוהים אוסר בתכלית האיסור ואף מעניש בחומרה רבה ביותר על שימוש בסמים למיניהם.חומרים מזיקים למיניהם.סיגריות.נרגילות.מוצרי עישון.אלכוהול.וכו--קלים כקשים ומעטים כרבים
    סגור
  • 1.
    דואגים לחם צוואר
    ישראל 01/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כרגיל בישראל עושים הכול כדי שהמיליונרים ימשיכו למצוץ מהאזרחים יותר כסף
    סגור