השוק

אילון מאסק הפסיד לעובדי טסלה: זה מה שהם יקבלו החל מהחודש

על רקע המצב בשוק הרכבים העולמיים עובדי טסלה בארה"ב, דרשו מן החברה שיפורים בתנאי ההעסקה שלהם והעלאה בשכר. כעת, לאחר שאילון מאסק יצא נגד המהלך, נראה כי הוא יצא עם ידו על התחתונה כשהחברה הודיעה לעובדים על העלאת שכר
מערכת ice |  2
טסלה ממשיכה לקרוס (צילום shutterstock, יוטיוב/ World Government Summit)
לאחר מאבק ממושך של עובדי חברת טסלה בארה"ב, החברה יצאה בהמהלך לטובתם והודיעה על העלאת שכר משמעותית לעובדים שצפויה להיכנס לתוקף במהלך החודש הקרוב.
כפי שפורסם לראשונה בבלומברג, ההודעה מטעם הנהלת טסלה הגיעה לעובדי המפעל בקליפורניה כבר לפני מספר ימים. לחברה אשר המטה שלה שוכן בטקסס, יש מספר מפעלים ברחבי ארה"ב וההעלאה הנוכחית תהיה רלוונטית עבור כל עובדי החברה ברחבי ארה"ב. 
על פי מסמך פנימי של החברה שפורסם, כל צוות קו הייצור בארה"ב, המטפלים בחומרים ומפקחי האיכות יזכו להעלאות שכר מותאמות לשוק כהטבה לשנה החדשה. במסמך לא הוזכר מה יהיה גובה ההעלאה ונכון לעכשיו, החברה לא הגיבה לפרסומים הללו.
ההחלטה של טסלה, להעלות את השכר של עובדיה מגיעה על רקע מגמה רחבה יותר של עובדי רכב שאינם איגודים מנסים להתארגן, ועוקבת אחר הצלחת איגוד העובדים של איגוד עובדי הרכב (UAW) להשיג השיפורים משמעותיים בתנאי העסקה של העובדים, כולל העלאות שכר של 25%, מיצרניות רכב גדולות כמו ג'נרל מוטורס, פורד וסטלנטיס. האיגוד דחף באופן פעיל להביא להתאגדות בטסלה וביצרניות רכב אחרות שאינן מאוגדות, ורואה את העלאות השכר ושיפור תנאי העבודה כאמצעי להרתעת מאמצי ההתאגדות.
ה-UAW הופך כעת את הצלחתו ליד שולחן המיקוח למתקפה ארגונית נגד טסלה ותריסר יצרנים נוספים בתקווה להכפיל את מספר החברים בו. ניסיונות העבר של UAW להתאגד למען עובדים בחברות רכב גדולות אחרות נכשלו, כאשר עובדים בחברות כמו פולקסווגן וניסאן הצביעו נגדו וחברות כמו טסלה מעולם לא החזיקו בהצבעה.
מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, מתח ביקורת על ה-UAW והאיגודים. הוא גם הדגיש לאחרונה את החשיבות של הורדת עלויות, ואמר כי הרכבים החשמליים של טסלה נותרים מחוץ להישג ידם של צרכנים רבים, שכן עליית הריבית מקזזת הורדות מחירים מרובות.
ההחלטה של טסלה להעלות את השכר מגיעה על רקע מגמה רחבה יותר של עובדי רכב שאינם איגודים מנסים להתארגן, ועוקבת אחר הצלחת איגוד העובדים של United Auto Workers (UAW) להשיג הקלות משמעותיות, כולל העלאות שכר של 25%, מיצרניות רכב גדולות כמו ג'נרל מוטורס, פורד וסטלנטיס. ה-UAW דחף באופן פעיל להתאגדות בטסלה וביצרניות רכב אחרות שאינן מאוגדות, ורואה את העלאות השכר ושיפור תנאי העבודה כאמצעי להרתעת מאמצי ההתאגדות.
העלאת השכר לעובדי המפעל אשר נמצא בעיר נבדה, הוא חלק ממאמץ גדול יותר של טסלה לשמור על כוח העבודה שלה ולהישאר תחרותי מול לחץ ההתאגדות הגובר. ההחלטה של החברה להעלות את השכר עולה בקנה אחד עם מהלכים דומים של יצרניות רכב אחרות, כמו יונדאי, על רקע דחיפה רחבה יותר לשיפור התגמול ותנאי העבודה לעובדים לפי שעה בענף.
ההחלטה של טסלה להגדיל את השכר מגיעה בתקופה שבה החברה מתמודדת עם לחץ גובר מפעילות עבודה מאורגנת, הן בארצות הברית והן בעולם. ה-UAW פעל באופן פעיל לארגון עובדים שאינם איגודים בטסלה וביצרניות רכב אחרות,
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רק רע
    אשר 01/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אייס מתי תהיו קצת נחמדים כלפי טסלה גם שיש דברים חיוביים אתם הופכים אותם לשלילים יאללה נמאסתם איכס
    סגור
  • 1.
    שקרים
    אשר 01/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גם דבר טוב חיובי שמתפרסם אתם הופכים אותו לשלילי כל הזמן שלילי אתם תמיד שליליים על טסלה זה משהו
    סגור