השוק

דירוג מניות קמעונאיות המזון: השנה שכולם ירצו לשכוח

קמעונאיות המזון נמצאות בתקופה מאתגרת, מחד היצרנים לוחצים להעלות מחירים ומהצד השני הלקוחות מפעילים לחץ בלתי מתפשר שכמעט ולא מאפשר העלאת מחירים כזו; וברקע חשש מחקיקה לעומתית וחקירת רשות התחרות
ניצן כהן | 
רשתות מזון (צילום vecteezy, shutterstock)
קמעונאיות המזון נמצאות בתקופה מאתגרת מאוד והתקופה הזו באה לידי ביטוי בביצועים של המניות שלהן בשנה החולפת אבל זה לא כל הסיפור, הסיפור הגדול נמצא בחוסר הוודאות שנמצא הענף הזה והוא מרחיק משקיעים מהמניות האלה.
נתחיל בנתון חיובי והוא התחרות. עולם קמעונאות המזון נמצא בתחרות משמעותית בימים שבשגרה אבל השנה נכנס למשחק שחקנית חדשה - קרפור תחת הזיכיון של אלקטרה מוצרי צריכה ועם הסכמי סחר למותג הפרטי של הרשת הצרפתית וזה מאפשר לקרפור ישראל לחתוך מחירים ולהיות מחוללת תחרות בשוק שבלאו הכי נמצא בתחרות משמעותית, זה טוב שלא להגיד מצוין לצרכן הישראלי.
הרכיב השני שפעל השנה לרעת הענף היה הלחץ של הספקים להעלות מחירים וכאן צריך לזכור: אין כאן טובים או  רעים אלא שורה של נתוני מקרו שגרמו לעליית מחירי חומרי הגלם ואלה צריכים בעצימות כזו או אחרת, להתגלגל לצרכנים. אם כן, קמעונאיות המזון מתמודדות עם העלאות המחירים האלה והן מתקשות מאוד לגלגל את העלאות המחירים האלה לצרכן הסופי וזה אומר שמתחיל להיות קשה מאוד לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים.
נמשיך, מאחר ויוקר המחיה נמצא על סדר היום הרי שקיים חשש מפני חקיקה פופוליסטית של הממשלה שתכפה על קמעונאיות המזון מגבלות שיכבידו על הרווחיות. ובין אלה לאלה נמצאת רשות התחרות שמנהלת חקירה נגד חלק מהקמעונאיות בחשד לתאום מחירים וכן הלאה וזה עלול להתפתח לא טוב מבחינתן.
אז אם אנחנו משקללים  את כל מה שעובר על קמעונאיות המזון הרי שניתן להסתכל על ביצועי המניות שלהן בשנה החולפת ולהבין היטב מה חושבים המשקיעים על הסקטור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה