השוק

נשיא לשכת סוכני הביטוח טוען: "מאות אלפי מבוטחים ללא מענה"

נשיא לשכת סוכני הביטוח שלמה אייזיק שלח מכתב לכלל חברות הביטוח על מנת לבצע התאמות והקלות פרוצדורליות בתקופת מלחמת חרבות ברזל אולם רק כלל והראל נענו בחיוב לבקשת הלשכה ועדיין יש מאות אלפי מבוטחים ללא מענה
מערכת ice | 
שלמה אייזיק (צילום יחצ)
נשיא לשכת סוכני הביטוח שלמה אייזיק פנה במכתב לכלל חברות הביטוח בישראל, זאת על מנת לבצע התאמות והקלות פרוצדורליות בתקופת מלחמת חרבות ברזל, אולם רק כלל והראל נענו בחיוב לבקשה, מה שאומר שעדיין יש מאות אלפים ללא מענה.
לשון המכתב אותו שלח אייזיק: "ביום 17.10.2023 וביום 30.11.2023 פרסמה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ("הרשות") הנחיות לגופים המוסדיים על רקע מלחמת "חרבות ברזל". על רקע הנחיות אלו מבקשת לשכת סוכני ביטוח בישראל ("הלשכה") את התייחסות חברתכם לסוגיות שהגיעו לשולחנה של הלשכה שעניינן בענף הביטוח הכללי, כמפורט להלן:"
"דירה שאינה תפוסה: בהתאם לתקנות הפיקוח על עסקי ביטוח (תנאי חוזה לביטוח דירות ותכולתן),תשמ"ו-1986 ("הפוליסה התקנית") חלה מגבלת כיסוי ביטוחי לדירה שאינה תפוסה."
"נוכח המצב המלחמתי, תושבים רבים פונו מבתיהם וחלקם אינם מתגוררים בה מפאת היעדרות עקב שירות מילואים ארוך. בהקשר זה, פרסמה הרשות ההנחיה הבאה: "מצופה מחברת ביטוח שלא לדחות תביעת ביטוח של מבוטח בשל העובדה שהדירה פנויה למעלה מ-60 יום [...] ככל שהדירה הייתה פנויה בשל סיבות שמנעו מלהתגורר בה ובכפוף ליתר תנאי הפוליסה". בעניין זה נבקש את ההבהרות הבאות:"
"האם חברתכם מעניקה כיסוי ביטוחי מעבר ל-60 הימים בהם הדירה אינה תפוסה?"
"ככל וכן: מהו משך הכיסוי הביטוחי לתקופה הנוספת?
האם מתן הכיסוי לתקופה הנוספת מוגבל לאוכלוסייה ספציפית (מפונים, משרתי מילואים), לחילופין, מתאפשר הדבר גם לאוכלוסיות נוספות? למשל: מי שלא נדרש על-ידי כוחות הביטחון להתפנות מדירתו אך מפאת חשש מצב החירום הנוכחי החליט על דעת עצמו להתפנות מדירתו."
"רכבים מגויסים: כידוע, כלי רכב אזרחי אשר גויס מכוח חוק רישום ציוד וגיוס לצבא הגנה לישראל, התשמ"ז-1987, מבוטח במהלך תקופת הגיוס על-ידי משרד הביטחון. משכך, בתקופת הגיוס כאמור, יש לאפשר למבוטח להקפיא הכיסוי הביטוחי. בעניין זה נבקש את ההבהרות הבאות:"
"האם קיימת התניה לתקופת מינימום לצורך הקפאה של הכיסוי הביטוחי (חובה/צד ג'/מקיף)? האם התקופה בה היה הרכב מגויס תיחשב לשם בחינת הרצף הביטוחי עם השבת הכיסוי ביטוחי בעתיד? עוד בעניין הרצף הביטוחי - נבקש ההבהרה בין שמדובר בחידוש ביטוחי לרכב שבוטח על-ידי חברתכם ובין שמדובר ברכב לו נרכש כיסוי ביטוחי לראשונה בחברתכם."
"הגבלת ציון מיקום GPS: לשולחנה של הלשכה הגיע מידע שכלי רכב הפועלים בשיתוף כוחות הביטחון (ושאינם תחת הגדרת "רכב מגויס") נדרשים במסגרת פעילותם לבטל "מיקום GPS" כחלק מהנחיות כוחות הביטחון. בעניין זה נבקש הבהרה באשר להמשך הכיסוי הביטוחי שיינתן למבוטח אף אם בכניסתו לביטוח נדרש לתנאי מיגון המחייבים שימוש ב"מיקום GPS".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה