השוק

מהפכה בשוק ההשקעות המקומי? זה הצעד ששוקלת הרשות לניירות ערך

רשות לניירות ערך שוקלת הקמה של קרנות פרטיות ומפוקחות כך שיתאימו לא רק לעשירים, בנוסף לכך נשקלת הטלת פיקוח על קרנות השקעה פרטיות הפתוחות בפני משקיעים פרטיים בלבד
מערכת ice | 
ספי זינגר (צילום עידן גרוס, shutterstock, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
שוק ההשקעות המקומי בדרך לרעידת אדמה? בכלכליסט מדווחים כי הרשות לניירות ערך שוקלת להקים קרנות פרטיות ומפוקחות, כך שיתאימו לא רק לעשירים בלבד. בנוסף לכך נשקלת האפשרות של הטלת פיקוח על קרנות השקעה פרטיות הפתוחות בפני משקיעים פרטיים בלבד, דברים אלה נאמרו על יד נציג רשות לניירות ערך ניר דוד בכנס שנערך באוניברסיטת רייכמן.
לדבריו של דוד, הרשות לניירות ערך בוחנת את האפשרות של פיקוח על הקרנות הפרטיות, עוד הוסיף כי גם בארצות הברית השיטה משתנה והרשות בוחנת מזה מספר שבועות את האפשרות להקים קרנות השקעה פרטיות מפוקחות שיאפשרו ללקוחות ריטייל להשקיע בנכסים אלטרנטיביים באופן בו יגן על הנכסים שלהם.
כזכור, בשבוע שעבר ה"ניו יורק טיימס" פרסם כי המוסד הישראלי הצליח לעלות כבר ב-2018 על שורת מסמכים חשאיים אודות נכסי חמאס בשווי מאות מיליוני דולרים, שהוזרמו אליה דרך קרן השקעות באמצעות חברות קש באלג'יריה, איחוד האמירויות, טורקיה וסודן.
התחקיר מצטט בין היתר בכיר במוסד לשעבר, המעיד שתדרך את רה"מ נתניהו באופן אישי אודות תיק ההשקעות המדובר, אך נתניהו לא עשה דבר בנדון. יתרה מכך, צוות המוסד שהיה אחראי לניטור הכספים, "הרפון", פורק בידי ראש המוסד דאז ומקורבו של נתניהו, יוסי כהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה