השוק

אקירוב לא מוותר: הגיש בקשה מחודשת להיתר שליטה בכלל ביטוח

אחרי שכבר נראה היה שאיש העסקים אלפרד אקירוב חוזר לעסקי הנדל"ן והמלונאות ועוזב את כלל ביטוח לנפשה, הוא חוזר למשחק ומגיש בקשה נוספת לפיקוח על הביטוח לקבל היתר שליטה בכלל ביטוח
ניצן כהן |  1
אלפרד אקירוב (צילום יוטיוב/ איגוד החברות הציבוריות, וידאו הד)
איש העסקים אלפרד אקירוב לא מוותר ואחרי שלא קיבל היתר שליטה בכלל ביטוח שהשלימה את רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX, הוא מגיש שוב באמצעות אלרוב בקשה לקבלת היתר שליטה בחברה. הבקשה של אלרוב כוללת מספר מתווים שלטענתה יאפשרו לפיקוח להעניק לה את ההיתר.
למי ששכח זהו תקציר העניינים. זרוע ההשקעות של כלל ביטוח (שמשקיעה את כספי הלקוחות שלה - הציבור) החזיקה בחבילת מניות גדולה באלרוב הציבורית. אלרוב הציבורית ביקשה להזרים כסף לחברת הנדל"ן לוקה בה מחזיק גם ג'ורג'י אקירוב, בנו של אלפרד.

מנהלי ההשקעות בכלל ביטוח סירבו למצב בו אלרוב תזרים כסף ללוקה מבלי שג'ורג'י יזרים גם הוא כסף לחברה או לחילופין ידולל בהתאם. וכאן החלה מלחמת עולם. אקירוב רכש חבילת מניות גדולה בכלל ביטוח וביקש להחליף את הנהלת החברה מה שלא התאפשר לו בסופו של יום.
בנוסף, כלל ביטוח החליטה ללכת למהלך עסקי מעניין של רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX ואקירוב ביקש למנוע זאת ממנה בטענות שונות שהמרכזית שבהן הייתה שהמהלך אינו לטובת החברה ובעלי המניות שלה. כלל ביטוח המשיכה בתהליך ורכשה בסופו של יום את MAX במהלך שנחשב לאבן דרך משמעותית בהתפתחות של שוק האשראי הצרכני בישראל.
כך או אחרת, מחזיקה כיום אלרוב בכ-15% ממניות כלל ביטוח. החזקה בשווי של 657 מיליון שקל, החזקה שכרגע לפחות היא החזקה פיננסית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כלל
    אריה 12/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבן דרך?שילמו חצי מיליארד שח מעל לשווי האמיתי.יש להם מעל מיליארד שקל הפרש מקורי שחלקו הגדול יופחת מהרווחים של מקס.
    סגור