השוק

השבוע שבו עזריאלי, לאומי ומזרחי טפחות ניקו את השוק מכסף

שבוע סוער עבר בשבוע שעבר על שוק ההון המקומי כשסדר גודל של 13 מיליארד שקל גויסו על ידי החברות בשבוע אחד. אבל אל תטעו: עזריאלי, בנק לאומי ובנק מזרחי טפחות לקחו כמעט את כל הכסף, וזה כבר סיפור מעניין
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
נראה ששיא נשבר בשבוע שעבר בשוק ההון כשסדר גודל של 13 מיליארד שקל גויסו בשבוע אחד על ידי החברות בשוק ההון. הסכום הזה הוא סכום מפלצתי בטח כשאנחנו לוקחים בחשבון את תנאי הרקע של ממשלה שמפזרת כסף בלי הכרה לשותפים קואליציוניים בלי שום דרך לראות את הכסף הזה תורם לצמיחה או לכלל האוכלוסייה מתישהו וכמובן המלחמה שלא עושה חשק לאף אחד לעשות עסקים.
ובכל זאת סדר גודל של 13 מיליארד שקל בשבוע אחד זה משהו שלא רואים כל יום. גם בימי שגרה. בנק לאומי עם כל הבעיות שלו, גייס יותר מ-4 מיליארד שקל, בנק מזרחי טפחות עם ניהול איכותי גייס כ-3 מיליארד שקל. עזריאלי גייסה יותר מ-2 מיליארד שקל וחברת הביטוח הפניקס גייסה כמיליארד שקל. כל היתר לקחו שאר החברות בשוק כשבסך הכל מתכנסים לסכום הגדול של 13 מיליארד שקל.

אז מה קרה בשבוע שעבר? לאט לאט מתכנס שוק ההון להערכה שבקרוב, או קרוב מאוד אפילו בנק ישראל יתחיל להוריד את הריבית כדי להקל על היכולת לשקם את מערכת הביטחון והמערכים האזרחיים כשהממשלה מחוץ למשחק או לפחות מחוץ למשחק שתומך בכלל הציבור ולא רק במגזרים מקורבים בלבד.
הסיטואציה השניה היא העובדה שמאז שפרצה המלחמה רכיב המזומן בתיק ההשקעות של המוסדיים גדל באופן משמעותי שלא לומר דרמטי עד כדי שיש כבר יותר מידי (הרבה יותר מידי)  מזומן אצל המוסדיים.
אז אם אנחנו מתכללים את האירוע שצופה כי הריבית תתחיל לרדת (וגם התשואות בשוק האג"ח) ויותר מידי מזומן אצל המוסדיים הרי שהנפקות ענקיות של לאומי, מזרחי טפחות, עזריאלי והפניקס נרכשים ללא הכרה על ידי המוסדיים. הפירמות האלה, להוציא לאומי, נערכות ליום  שאחרי וליוזמות הפרטיות לשקם את ישראל ביום שלאחרי המלחמה ומכאן  הן מגייסות סכומים ניכרים של כסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה