השוק

דואר ישראל בדרך לשדרוג משמעותי: במה יושקעו 50 מיליון שקל?

התעניינות בינלאומית במכרז הענק של דואר ישראל להקמת מערך מיון אוטומטי מתקדם בהשקעה כוללת של כ-50 מיליון שקל. לאחר פתיחת המעטפות, מתמודדות כעת במכרז להקמת המערך 4 חברות בינלאומיות בעלות ניסיון נרחב בביצוע פרויקטים דומים בעולם
מערכת ice |  4
דואר ישראל (צילום shutterstock)
חברת דואר ישראל משקיעה באוטומציה לשיפור השירות ולביסוס יתרון תחרותי בשוק הסחר המקוון הבינלאומי והפנים ארצי. כחלק מכך, החברה יצאה בשבועות האחרונים לאחד המכרזים הגדולים בתולדותיה, להקמת מערך אוטומציה מלא לכל תהליכי המיון. ההשקעה בפרויקט מוערכת בכ-50 מיליון שקל. לאחר פתיחת המעטפות, מתמודדות כעת במכרז להקמת המערך 4 חברות בינלאומיות בעלות ניסיון נרחב בביצוע פרויקטים דומים בעולם.
תהליך בחינת המועמדים ינוהל על ידי צוות בהובלת עופר קרפ, סמנכ"ל שרשרת האספקה בדואר ישראל, ובשיתוף חברת הייעוץ רוזנשטוק. התהליך צפוי לארוך כמה שבועות עד להכרזה על הזוכה לקראת סוף הרבעון הראשון של 2024. הקמת הפרויקט צפויה להימשך כשנה בשלבים שונים, כאשר הפעלה מלאה מתוכננת לקיץ 2025.

המערך החדש שיוקם יאפשר לדואר ישראל להכפיל את קיבולת המיון של החבילות במרכז הסחר במודיעין, לקצר זמני אספקה ולמזער טעויות הנובעות מריבוי ה"נגיעות" הידניות בשרשרת האספקה. צמצום נקודות המגע עם החבילות מרגע הקליטה ועד המסירה ללקוח, הוא חלק מהאסטרטגיה לשיפור השירות, באמצעות הפיכת התהליך למהיר הרבה יותר ועם מינימום טעויות.
מכונת המיון החדשה שתוקם על פני שני מפלסים, תוכל למיין מאות אלפי פריטים ביום בקצב של יותר מ-18 אלף פריטים בשעה. מדובר בפרויקט אסטרטגי ארוך טווח, שיאפשר לדואר ישראל למיין עשרות מיליוני חבילות בשנה במערך אוטומטי מלא. בחברה מתכוונים להשקיע בשנתיים הקרובות כ-50 מיליון שקל במערכת האוטומציה, בהתאם לתוכנית האסטרטגית שגובשה בדואר לפיתוח מנועי צמיחה מרכזיים, שבראשם הסחר המקוון והשירותים הפיננסיים.
חברת דואר ישראל נמצאת בשלבים מתקדמים לקראת הפרטה, וצפויה לקיים בשבועות הקרובים מפגשים של הנהלת החברה עם קבוצות משקיעים שביקשו לקחת חלק בתהליך ועברו את השלב הראשון בהליך המכירה של הדואר. רשות החברות מנהלת את הקשר עם המשקיעים הזרים והמקומיים באמצעות בנק ההשקעות רוטשילד אנד קו, לקראת מכירת 100% ממניות דואר ישראל מידי המדינה.
בחודש שעבר פרסמה חברת דואר ישראל את התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של השנה, והציגה צמיחה בכל תחומי הפעילות. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-30 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 223 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, והכנסות הדואר צמחו מתחילת השנה ב-12%, כאשר ברבעון השלישי הצמיחה התרחבה לכלל מגזרי הפעילות של החברה: פיננסים, דואר וקמעונאות וסחר. 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שמעתם?מ 24 המדינה תיקח מע"מ על חבילות
    אבי,, 12/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוצפה של הלובי העיסקי שלא רוצים שהציבור ירוויח מקנייה בחול
    סגור
  • 3.
    אין סיכוי
    אריה 12/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדואר יודיעים רק לדבר תבאו לפת אין חלוקת דואר כבר חודש רישמוים חודשים דואר 24 יגיע בעוד שבועים הכול הרוס אין עובידים שקים מלאים בחומר שם בושה לדואר
    סגור
  • 2.
    חרטא, כל החבילות מגיעות לפיצוחי חממה... (ל"ת)
    חרפה 12/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ב50 מליון שקל מקימים סניף מקדונלד׳ס,לא שיפור של דאר ישר
    גודפינגר 12/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראל , בקושי 50 מליון שקל ,אפילו לא דולר …מתחרים …???..
    סגור