השוק

עמיר שיווק חוגגת עם רווח נקי של 22.4 מיליון שקל

עמיר שיווק והשקעות בחקלאות, אשר עוסקת בשיווק והפצה של ציוד ומוצרי חקלאות דיווחה את תוצאותיה הכספיות לתשעת החודשים הראשונים לשנה ולרבעון שלישי. החברה מציגה גידול בהכנסות וברווח הנקי
מערכת ice | 
תמיכה בחקלאים (צילום vecteezy, unsplash, פלאש 90)
עמיר שיווק והשקעות בחקלאות, העוסקת בשיווק ובהפצה של ציוד ומוצרים לחקלאות, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לתשעת החודשים הראשונים ולרבעון השלישי של שנת 2023. לאחר שהחברה מחקה את יתרת השקעתה בחברת הקנאביס הרפואי BOL ברבעון השני של 2023, תוצאות BOL חדלו מלהשפיע על התוצאות הכספיות של החברה, החל מהרבעון השלישי של 2023 ואילך.
הכנסות החברה מהפעילות החקלאית גדלו בתשעת החודשים הראשונים של 2023 לכ-647.8 מיליון שקל, גידול לעומת הכנסות בסך של כ-645.2 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2022. ברבעון השלישי של 2023 הסתכמו ההכנסות בכ-301.9 מיליון שקל, עלייה לעומת הכנסות בסך של 301.6 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2022.
בתחום הגנת הצמח והזנתו הסתכמו ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2023 בכ-443.2 מיליון שקל, גידול של כ-4.2% לעומת הכנסות בסך 425.3 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2022. ברבעון השלישי של 2023 הסתכמו ההכנסות בכ-141.1 מיליון שקל, עלייה של 6.3% לעומת הכנסות בסך 132.7 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2022. העלייה נובעת מהשפעת עליית המחירים של כלל הכימיקלים, בתוספת שינוי כמותי הנובע גם משינויי מזג אוויר וסיום שנת השמיטה. מנגד, חלה ירידה במחירי הדשנים, אשר גרמה לירידה במכירות מוצרים אלה. 
בתחום האריזות הסתכמו ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2023 בכ-152.8 מיליון שקל, גידול של כ-3.7% לעומת הכנסות בסך 147.3 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2022. ברבעון השלישי של 2023 הסתכמו ההכנסות בכ-50.1 מיליון שקל, גידול של 1.1% לעומת הכנסות בסך 49.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2022. העלייה נובעת בעיקרה מגידול כמותי בפעילות בתחום האריזות ככלל, הן לחקלאות והן לתעשייה.
בתחום התערובות הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של 2023 בכ-247.6 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך 275.7 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2022. ברבעון השלישי של שנת 2023 הסתכמו ההכנסות בכ-72.6 מיליון שקל, לעומת 85.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2022.
הקיטון נובע בעיקרו מירידה בכמויות התערובות שנמכרו לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בקיזוז עלייה במחירי המכירה של התערובות ללקוחות, בשל עלייה במחירי חומרי הגלם המשמשים לייצור התערובות, בעיקר בחציון הראשון של השנה.
בתחום האחר, הכולל בין היתר שיווק מוצרי השקיה, זרעים, כלי-עבודה וקטיף, מיכון חקלאי, ביגוד, פוליאתילן, רשתות ועוד, הסתכמו ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2023 בכ-104 מיליון שקל, גידול של כ-7.5% לעומת הכנסות בסך 96.7 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2022.
ברבעון השלישי של 2023 הסתכמו ההכנסות בכ-38.1 מיליון שקל, גידול של כ-12.7% לעומת הכנסות בסך 33.8 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2022. העלייה נובעת בעיקר מעלייה במכירות מוצרי השקיה, זרעים ומוצרים טכניים, בעיקר עקב סיום שנת השמיטה שחלה אשתקד. 
הכנסות החברה בתחום הנדל"ן הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של 2023 בכ-6 מיליון שקל, גידול של כ-6.6% לעומת הכנסות בסך 5.6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2022. ברבעון השלישי של 2023 הסתכמו ההכנסות בכ-2 מיליון שקל, גידול של כ-7% לעומת הכנסות בסך 1.9 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2022.
הרווח הגולמי של החברה הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של 2023 בכ-135.5 מיליון שקל, עלייה של 3.3% לעומת רווח גולמי בסך 131.2 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2022. ברבעון השלישי של 2023 הסתכם הרווח הגולמי בכ-42 מיליון שקל, גידול של 15.7%  לעומת 36.3 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2022.
הרווח התפעולי הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של 2023 בכ-35.7 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי בסך 36.9 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2022. ברבעון השלישי של שנת 2023 הסתכם הרווח התפעולי בכ-9 מיליון שקל, גידול של 76% לעומת רווח תפעולי בסך 5.1 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2022. העלייה נובעת מעלייה ברווחיות הגולמית במיוחד בתחום התערובות.
ה-EBITDA בתשעת החודשים הראשונים של 2023 הסתכם בכ-53.7 מיליון שקל, לעומת 56.1 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022. ה-EBITDA ברבעון השלישי של שנת 2023 הסתכם בכ-15.1 מיליון שקל, גידול של 32.5% לעומת 11.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2022.
בניכוי השפעות BOL על תוצאות החברה ברבעונים הראשון והשני של 2023, הרווח הנקי של החברה הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של 2023 בכ-22.4 מיליון שקל. הרווח הנקי המדווח (כפי שמופיע בדו"חות הכספיים) הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של 2023 בכ-11.3 מיליון שקל, לעומת רווח נקי בסך כ-19 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2022. ברבעון השלישי של 2023 הסתכם הרווח הנקי בכ-5.1 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך 0.9 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2022.
הונה העצמי של החברה נכון ליום 30 בספטמבר 2023 מסתכם בכ-347.8 מיליון שקל, לעומת כ-346.1 מיליון שקל, נכון ליום 31 בדצמבר 2022. ההון הושפע בעיקר מהרווח הכולל בתקופה, מגידול בקרן הון בגין תשלום מבוסס מניות, בניכוי דיבידנד שהוכרז.
חלוקת דיבידנדים, במאי 2023 חילקה החברה דיבידנד בסך של 12.5 מיליון שקל למחזיקי המניות, בגין תוצאות שנת 2022. דיבידנד זה הצטרף לדיבידנד בסך 14.4 מיליון שקל ששולם בשנת 2022.
נכון לסוף חודש ספטמבר, לחברה הון חוזר חיובי בסך של 203.4 מיליון שקל, ומזומנים ושווי מזומנים בסך 11.4 מיליון שקל. פעילותה השוטפת של החברה הניבה בתשעת החודשים הראשונים של 2023 תזרים מזומנים חיובי בסך 36.6 מיליון שקל, ותזרים מזומנים חיובי בסך 23.7 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2023.
גיא בינשטוק, מנכ"ל עמיר שיווק: "הרבעון השלישי של 2023 היה הראשון מזה שנים בו חברת הקנאביס BOL לא השפיעה על תוצאות החברה, כך שסיימנו את הרבעון ברווח נקי של כ-5 מיליון שקל. פעילות הליבה החזקה של עמיר שיווק בתחום החקלאות הניבה רווח נקי של יותר מ-22 מיליון שקל בניכוי השפעת BOL".
בינשטוק המשיך בדבריו: "אנו צופים כי סיום שנת השמיטה ימשיך לתמוך בפעילות החברה, כשמנגד, השפעות המלחמה על הפעילות החקלאית בקווי העימות תשפיע על הרבעון הרביעי. אנו פועלים כעת להמשיך ולהשביח את הפעילות החקלאית, במטרה למקסם את הרווחיות והרווחים עבור בעלי המניות. בהזדמנות זאת, הנהלת החברה ועובדיה מבקשים להביע את השתתפותם בצער משפחות הנרצחים והנופלים במלחמה, לאחל החלמה מהירה לכל הפצועים ולחזק את כוחות הביטחון."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה