השוק

רגע לפני חג המולד: ענקית הצעצועים תפטר 20% מהעובדים

הסברו סופגת ירידה מתמשכת במכירות, וצפויה לקצץ 1,100 משרות ברחבי העולם, נוסף ל-800 שפוטרו החל מתחילת השנה. הערכה: האינפלציה הובילה את שוק המשחקים כולו לדשדוש. במהלך אוקטובר דווחה צניחה של 18%. המנכ"ל כריס קוקס: "הקשיים שחזינו בשוק התגלו כעמוקים יותר ונמשכים זמן רב"

מערכת ice | 
הסברו ענקית הצעצועים תפטר 20% מהעובדים (צילום shutterstock, freepik)
על רקע ירידה מתמשכת במכירות, ענקית הצעצועים ומשחקי הלוח האמריקנית הסברו, הודיעה כי תפטר קרוב ל-20% מעובדיה. לדברי המנכ"ל כריס קוקס, יקוצצו 1,100 משרות ברחבי העולם, שיצטרפו לקיצוצים של 800 משרות בחברה שבוצעו החל משנת 2023. בסוף 2022 העסיקה החברה 6,490 עובדים, כך על פי מסמכים שהוגשו לרגולטורים. 
 
במהלך חודש אוקטובר החברה על ירידה של 18% במכירות בחטיבת הצעצועים הפיזיים. עונת החגים, ששיאה בחג המולד, נחשבת לרוב לתקופה החשובה והעמוסה ביותר עבור הקמעונאים. לפיכך החברה הורידה באותו הזמן את תחזית ההכנסות לשנה כך שהיא עומדת על ירידה של 13%-15%,זאת לעומת תחזית קודמת של ירידה של 3%-6%.
בהודעה שנשלחה לצוות העובדים, הסביר כי מקור המשבר הוא בקשיים שחווה החברה, וההערכה היא כי מדובר במשבר הכלכלי הכללי שפוקד את המשק, לרבות האינפלציה. "הקשיים שחזינו בשוק התגלו כעמוקים יותר ונמשכים יותר זמן מכפי שהערכנו. הקשיים עמם התמודדנו בתשעת החודשים הראשונים של השנה המשיכו גם לתוך עונת החגים וקרוב לוודאי שימשיכו ב-2024".
​משפחות רבות נאלצות לצמצם את צריכת הצעצועים בשל האינפלציה הגבוהה, והסברו, שבין המותגים שהיא מייצרת נכללים רובוטריקים, מבוכים ודרקונים ומונופול, הודיעה כי הליכי הפיטורים ימשכו לאורך כל חצי השנה הקרובה. לפי תחזיות החברה, המהלכים יעזרו לה לחסוך 350-400 מיליון דולר עד סוף 2025. למול נתונים אלו, מאטל מעריכה כי תגדיל את נתח השוק שלה הודות להצלחה של הסרט "ברבי", שהכניס השנה ממיליארד דולר. 


תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה