השוק

הקרב על כרטיס האשראי: MAX תופסת תאוצה - המספרים נחשפים

אחרי הדו"חות הכספיים כדאי לשים לב לתהליכים התת-קרקעיים שעוברים על עולם התשלומים הישראלי; המאבק הגדול בין חברות כרטיסי האשראי לבנקים עולה מדרגה ושימו לב לתהליך המדהים הזה
ניצן כהן | 
כרטיס אשראי (צילום shutterstock)
אחרי הדו"חות הכספיים ניתן לנתח את עולם התשלומים הישראלי עם נתונים עדכניים שמגלים עולם מעניין מאוד. לפני שניכנס למספרים נסביר שעולם כרטיסי האשראי נמצא במהפכה שעושה רק טוב לציבור וזה לא פחות ממדהים.
המהפכה בעולמות התשלומים החלה כשכלל ביטוח ירתה את יריית הפתיחה כשרכשה את MAX שהופרדה מבנק לאומי ואוחזת בהסכם מסחרי עם הבנק. לאחר מאבק איתנים הצליחה כלל להשלים את הרכישה והשוק הבין שהתחיל כאן תהליך של שכלול התחרות על הוצאות הצרכן הישראלי. כאן נכנסה חברת הביטוח הראל לתמונה ולאחר מאבק עם מנורה מבטחים חתמה על הסכם לרכישת ישראכרט. בימים האחרונים התיר משרד האוצר להוציא למכירה את כאל למוסדיים.
ועכשיו למספרים: יש שני סוגי כרטיסי האשראי הכרטיס הבנקאי והכרטיס החוץ בנקאי. מטבע הדברים הבנקים רוצים להנפיק כרטיס שלהם (ההכנסות יהיו שלהם) וחברות כרטיסי האשראי רוצות להנפיק כרטיסים חוץ בנקאיים (ההכנסות יהיו אצלהם) ומכאן הקרב הגדול.
נכון להיום ישראכרט היא החברה עם הכי הרבה כרטיסי אשראי פעילים כשהחלק הארי הונפק על ידי החברה אולם בשיתוף עם בנק הפועלים כך שההכנסות מהכרטיסים האלה מתחלקות בין ישראכרט לפועלים. גם בכאל המצב הוא שמרבית הכרטיסים מונפקים עבור לקוחות דיסקונט והבינלאומי.
אבל כדאי לשים לב ל-MAX, כאן מתחיל להיווצר איזון בין הכרטיסים שהחברה מנפיקה ככרטיס חוץ בנקאי לכרטיס שמונפק על ידי בנק לאומי וזה כבר הישג מרשים.
נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה בישראכרט יש כ-4.5 מיליון כרטיסים פעילים כשכ-3.2 מיליון מהם הם כרטיסים בנקאיים ו-1.27 מיליון הם חוץ בנקאיים. בכאל יש כ-3.4 מיליון כרטיסים פעילים כשכ-2.1 מיליון מהם הם בנקאיים ו-1.3 מיליון מהם הם חוץ בנקאיים. כאן כדאי לשים לב ל-MAX, שם יש 2.9 מיליון כרטיסים פעילים כשכ-1.6 מיליון הם בנקאיים ו-1.3 מיליון הם חוץ בנקאיים.
עכשיו בואו נשים לב לעוד נתון מעניין והוא: כמה כסף בממוצע מוציא הצרכן הישראלי בכל סוג כרטיס.
אם כן בישראכרט מוציא הלקוח שמחזיק בכרטיס בנקאי בממוצע 4,506 שקל כשבכרטיס החוץ בנקאי של החברה הוא מוציא 3,151 שקל. בכאל מוצאי הלקוח בממוצע בכרטיס הבנקאי 4,721 שקל לעומת 2,999 בממוצע בכרטיס החוץ בנקאי. ב-MAX שוב אנחנו רואים את האיזון והצמיחה בחוץ בנקאי כשכאן מוציא הלקוח בממוצע בכרטיס הבנקאי 3,907 שקל בעוד בחוץ בנקאי הוא מוציא 3,301 שקל.
לסיכום ניתן לראות מגמה מעניינת. ב-MAX מצליחה החברה להעביר יותר כרטיסים ולייצר שימוש מאוזן בין הכרטיסים החוץ בנקאיים לבנקאיים וזה נותן תקווה לכלל ביטוח שניתן לנגוס בנתח שוק משמעותי ורווחי בסיגנמנט הזה. בישראכרט יש הרבה בשר לתהליך כזה כשכאל עוד לא התחילה את התהליך וזה אומר הרבה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה