השוק

אובר מצטרפת ל-S&P 500: "שואפים להיות לא פחות מגוגל ומיקרוסופט"

אפליקציית הנסיעות השיתופית תכנס לאחד ממדדי ניירות הערך החשובים בעולם. המנייה זינקה ב-5% והמשקיעים לוטשים עין. ברבעון השלישי דיווחה החברה על רווח נקי של 221 מיליון דולר. המנכ"ל: "המטרה היא לייצר רווחים גבוהים בתעריפים מאוד אטרקטיביים"
מערכת ice | 
אובר (צילום ויקיפדיה)
מניית חברת הנסיעות השיתופית Uber (אובר) עלתה ב-5% ביום שישי האחרון לאחר שנוספה למדד S&P 500, והחליפה את תאגיד אריזות המזון Sealed Air. השינוי הסופי צפוי להתרחש בטרם יפתח המסחר ביום שני ה-18 בדצמבר, כך לפי דיווח סוכנות הידיעות CNBC. 
מחיר המניה של חברה עולה לעתים קרובות כאשר מתבשרים על כך שהיא מצטרפת ל-S&P 500 מכיוון שמנהלי קרנות שעוקבים אחר המדד, שמתעדכן בכל רבעון, נדרשים לרכוש את המניות. על מנת להיכנס לאחד מהמדדים החשובים בעולם, חברות גם צריכות לעמוד בדרישות הערכה ורווחיות מסוימות וזה מעיד על איתנותן הפיננסית.
 
מניות אובר נסחרו לראשונה בבורסה לניירות ערך בניו יורק ב-2019. עם זאת, החברה נאלצה להוציא מזומנים מכיוון שהיא נאלצה לשלם לנהגים די כסף על מנת להיחשב מספיק תחרותית בענף שלו מלכתחילה יש רווחים נמוכים. רוב ה-EBITDA המותאם של אובר מגיע מניידות, אך החברה הפכה את עסקי המשלוחים שלה לרווחיים מהר יותר מהמתוכנן, אחד מהמוקדים הרווחים של החברה הוא פרסום.
 
אובר צמצמה יותר מ-3,500 משרות ב-2020, ומאז פעלו בכיריה לשיפור מבנה העלויות שלה. למשל, הם הורידו את עלות המשלוחים. אובר דיווחה על רווח נקי של 221 מיליון דולר לפי שווי של 9.29 מיליארד דולר ברבעון השלישי, ובארבעת הרבעונים האחרונים בסך הכל היא הניבה למעלה ממיליארד דולר ברווח.
"המטרה שלי היא לבנות חברה שיכולה לייצר רווחים גבוהים בתעריפים מאוד אטרקטיביים", אמר צוטט מנכ"ל אובר, דרה חוסרובשאהי, בדיווח של סוכנות הידיעות CNBC. "אנחנו מביטים לטווח ארוך ומתבוננות על החברות הגדולות בעולם, גוגל, פייסבוק, מיקרוסופט, ואנחנו שואפים להיות לא פחות מהן". 
 
על פי הכללים של S&P, חברי המדד חייבים להיות בעלי רווחים חיוביים ברבעון האחרון ועל פני ארבעת הרבעונים הקודמים בסך הכל. מרכיבי המדד חייבים להיות בעלי שווי שוק מותאם של לפחות 14.5 מיליארד דולר. לאובר יש שווי שוק של כ-118 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק החציוני של חברות ב-S&P 500 הוא קצת יותר מ-31 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה