השוק

קרפור חושפת את המספרים: פתיחת הסניפים הבלתי נפסקת השתלמה?

ברבעון השלישי עלו ההכנסות בכ-17.2% לכ-865 מיליון שקל, לעומת כ-738 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, מפתיחת המלחמה גדלו משמעותית הביקושים בסניפי גלובל ריטייל ובסניפי Carrefour חלה באותה תקופה עלייה משמעותית במחזור המכירות של כ- 64% גם לאור הסבות הסניפים
מערכת ice |  2
רשת קרפור (צילום shutterstock)
במסגרת דוח הרבעון המצוין של אלקטרה צריכה, במגזר קמעונאות מזון, ברבעון השלישי עלו ההכנסות בכ-17.2% לכ-865 מיליון שקל, לעומת כ-738 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מהשקת Carrefour בחודש מאי האחרון, שבמסגרתה הושקו 50 סניפים של הרשת, שפעלו באופן מלא ברבעון השלישי ובהמשך להשלמת פתיחתם של 20 סניפים נוספים עד לתום הרבעון השלישי. אבל האם הרשת עומדת בציפיות?
נרשמה השפעה של הפעלה חלקית של סניפים, לטובת שיפוץ והסבה לקרפור. המכירות בחנויות זהות במגזר גדלו ברבעון בשיעור של כ-21%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (לרבות חנויות שהוסבו ל– Carrefour). המכירות בסניפים שהוסבו ל- Carrefour שפעלו באופן מלא ברבעון השלישי גדלו בשיעור של כ-47.1% ביחס לתקופה מקבילה אשתקד.

המכירות למ"ר ברבעון השלישי (לרבות בחנויות שהוסבו ל– Carrefour) הסתכמו בכ-28,680 שקל למ"ר ממוצע שנתי לעומת 23,760 שקל למ"ר בתקופה המקבילה אשתקד. מכירות למ"ר בסניפים שהוסבו ל-Carrefour שפעלו באופן מלא ברבעון השלישי הסתכמו לכ-38,988 שקל למ"ר בממוצע שנתי זאת לעומת כ-26,924 שקל למ"ר בממוצע שנתי בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח המגזרי בנטרול הוצאות אחרות, נטו הסתכם במגזר ברבעון השלישי בכ-0.2 מיליון שקל, לעומת כ-13 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי נבע בעיקר כתוצאה מירידה ברווחיות כפועל יוצא של גידול במכירות האונליין אשר מאופיינות בשיעור רווח גולמי נמוך יותר מזה שבסניפי הרשת ומהשקת Carrefour לאור פעילות השקעה של משאבים וכוח אדם לטובת ההשקה ולטובת הקמת מערך ייבוא מוצרי Carrefour.
מפתיחת המלחמה גדלו משמעותית הביקושים בסניפי גלובל ריטייל, וכפועל יוצא גדל מחזור מכירות הקבוצה בכ- 30% באוקטובר ונובמבר עד כה בהשוואה לאשתקד. בסניפי Carrefour חלה באותה תקופה עלייה משמעותית במחזור המכירות של כ- 64% גם לאור הסבות הסניפים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מלאי מוצרי המותג לא גדול בהשוואה לחו"ל והמחירים של המות
    שלי 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המותג לא נמוכים כלל, דיי דומים לשאר המותגים הפרטיים של רשתות שיווק אחרות ושאר המוצרים בקרפור גבוהים. לא שווה לקנות, זה סופר להשלמות אם קרוב לבית. מקווה שיתאפסו על עצמם ויחזרו למחירי הפתיחה בשבוע הראשון, אז היה שווה
    סגור
  • 1.
    עד שלא יהיה מספיק מותג פרטי ויבוא מקביל (ל"ת)
    אנשים לא יבואו 11/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור