השוק

הבורסות בעולם: וולוו צונחת, עליבאבא מתרסקת בעקבות קרב השבבים

יצרנית הרכבים השוודית סופגת ירידה של 14% בבורסה בשטוקהולם. הסיבה: חברת האם הסינית, ג'ילי, מכרה 100 מיליון מניות במחיר נמוך ממחיר הסגירה הקודם. ירידות שערים במרבית הבורסות באסיה, כאשר ענקית המסחר האלקטרונית הסינית ממשיכה לדשדש. הנאסד"ק והדאו ג'ונס כמעט ללא שינוי
מערכת ice | 
בורסה (צילום vecteezy)
הבוקר (שישי) נרשמה ירידת שערים בקרב מרבית הבורסות באסיה. מדד האנג סנג מאבד 2.3% בהובלת מניות ההייטק, כאשר עליבאבא צונחת ב-10%. מדובר בירידה שנייה, לאחר נתון של 9% פחות שנרשם אמש בוול סטריט בעקבות הדוחות. ענקית המסחר האלקטרוני הסינית הודיעה כי לא תמשיך בפיצול המלא של חטיבת הענן שלה בעקבות קרב השבבים בין סין לארה"ב, והמגבלות האמריקניות על יצוא שבבים. 
הבורסה בשנגחאי מאבדת 0.4%, בעוד מדד ניקיי בטוקיו עולה ב-0.2%. קוספי בקוריאה יורד ב-0.7%. לאחר הנפילה של אתמול בשיעור של כמעט 5% מחירי הנפט, נסחרים כמעט ללא שינוי. הבורסות בוול סטריט גם הן עומדות במקום: דאו ג'ונס ירד ב-0.1% לאחר ארבעה ימים רצופים של עליות. מדד נאסד"ק ו-S&P 500 עלו ב-0.1%.  
עליות שערים נרשמו בבורסות באירופה. פוטסי בלונדון עולה ב-0.7%, קאק בפריז מטפס ב-0.6%, ודאקס בפרנקפורט - ב-0.4%. מניית וולוו יורדת באופן דרמטי ב-14% בבורסה בשטוקהולם, לאחר שהחברה האם הסינית ג'ילי מכרה 100 מיליון מניות של יצרנית הרכב השוודית במחיר של 37 קורונה למניה.
 
מדובר במחיר נמוך ממחיר הסגירה אתמול, שעמד על 40 קורונה למניה. אם כן, ג'ילי תחזיק ב-78.7% ממניות וולוו אחרי המכירה, שהיקפה עמד על 350 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה