מדדים ומחקרים

בלנדר עוברת לראשונה לרווחיות תזרימית: ההכנסות גדלו בכ-53%

חברת הפינטק בלנדר טכנולוגיות פיננסיות פרסמה תוצאות חלקיות (שאינן מבוקרות ואינן סקורות) לרבעון השלישי של שנת 2023. במהלך הרבעון החברה עברה לראשונה לרווחיות תזרימית, עם עלייה חדה בהכנסות ובהיקף תיק האשראי
מערכת ice | 
גל אביב (צילום סיון פרג)
חברת הפינטק בלנדר טכנולוגיות פיננסיות (BLND@TASE) פרסמה תוצאות חלקיות (שאינן מבוקרות ואינן סקורות) לרבעון השלישי של שנת 2023. במהלך הרבעון החברה עברה לראשונה לרווחיות תזרימית כאשר נפח הפעילות של הקבוצה המשיך לגדול משמעותית, עם עלייה חדה בהכנסות ובהיקף תיק האשראי זאת בהתאם ליעדי החברה.
הכנסות הקבוצה (ברוטו, NON-GAAP, כולל ריבית מהלוואות במערכת תיווך באשראי והכנסות נדחות במגזר מתן אשראי) הסתכמו ברבעון השלישי של 2023 בכ-24.5 מיליון שקל, צמיחה של כ-53% לעומת כ-16 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2022.
הכנסות הקבוצה (ברוטו, NON-GAAP) ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2023 הסתכמו בכ-90 מיליון שקל, גידול של כ-73% לעומת ההכנסות ב-12 בחודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2022.
יתרת תיק האשראי מסתכמת בכ-744 מיליון שקל, ברבעון השלישי של 2023 - צמיחה של כ-19% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מספר הלקוחות המשלמים ברבעון השלישי של 2023 מסתכם בכ-80 אלף, גידול של 28% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
פעילות בלנדר ישראל: יתרת תיק ההלוואות בישראל מסתכמת בכ-659.2 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2023 – גידול של 22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות בישראל (ברוטו, NON-GAAP) הסתכמו ברבעון השלישי של 2023 בכ-21.6 מיליון שקל, גידול של 55% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 
מספר הלקוחות המשלמים בישראל ברבעון השלישי של 2023 עלה לכ-68.3 אלף, גידול של 23% לעומת 53.4 אלף ברבעון המקביל אשתקד.  לאור כל אלו, פעילות בלנדר ישראל ברבעון השלישי של 2023 הסתכמה ברווח תזרימי.
במהלך הרבעון השלישי של 2023 התמקדה החברה בחיזוק מנועי הצמיחה של החברה בדגש על פעילות  blenderPay, שהוקמה בשיתוף בנק הפועלים, למתן הלוואות צרכניות ללקוחות בנקודות מכירה, המיועדות לקניות גדולות (BNPL - Buy Now Pay Later).
החברה היום מובילת שוק בתחום, עובדת עם רשתות חזקות ומובילות בישראל באלפי נקודות מכירה ואתרי e-Commerce, הכוללות בין היתר את  KSP, דיזנהאוז, באג, iDigital ועוד. blenderPay הגדילה את מסגרות האשראי לסך כולל של 100 מיליון שקל. 
עם פרוץ  מלחמת "חרבות ברזל" החברה פעלה במהירות ובצעה  פעולות והתאמות לרבות הטבות בדחיית תשלומים ללקוחות תושבי העוטף, ליווי לקוחות קיימים והטבות ללקוחות חדשים.  
בחזית הטכנולוגית, החברה חתמה על הסכם הפצה עם ענקית הטכנולוגיה אמדוקס, במסגרתו תשווק אמדוקס את הפלטפורמה הטכנולוגית של בלנדר למוסדות פיננסים בעולם כדי לבסס את מעמדה של החברה כחברת פינטק בינ״ל ולגוון את תמהיל ההכנסות שלה. 
פעילות בלנדר אירופה: אסטרטגית הפעילות באירופה – פעילות אירופה סיימה את הרבעון ברווח תזרימי בהתאם לתוכנית העבודה. יתרת תיק ההלוואות מסתכמת בכ-84.4 מיליון שקל, ברבעון השלישי של 2023 בדומה לרבעונים קודמים. ההכנסות (ברוטו, NON-GAAP) הסתכמו ברבעון השלישי של 2023 בכ-2.9 מיליון שקל, גידול של כ-38% לעומת 2.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
גל אביב מנכ"ל בלנדר טכנולוגיות פיננסיות: "על אף הסביבה העסקית המאתגרת עוד טרם מלחמת חרבות ברזל אשר השפיעה על המשק כולו, הצלחנו להגיע להישגים משמעותיים ובראשם מעבר לרווחיות תזרימית של הקבוצה. blenderPay הגדילה את מסגרות האשראי לסך של 100 מיליון שקל והיא כיום השחקן המוביל בישראל בתחום ה-BNLP".
אביב הוסיף: "במקביל, פעילות ה-P2P שומרת על יציבות והציגה עלייה גבוהה בשיעור התשואה למשקיעים, שיעור של כ-8% (בחישוב שנתי).   בנוסף, הסכם ההפצה שחתמה החברה עם אמדוקס, למכירת הטכנולוגיה של בלנדר למוסדות פיננסים בינ״ל מהווה אבן דרך חשובה לגוון מקורות ההכנסה של החברה ולפיתוחים חדשים במיוחד עם התפתחות מגמת ה Embedded Finance". 
לסיכום אמר: "חשוב להדגיש כי גם בימים לא פשוטים אלו אנו מבצעים כל העת פעולות לחיזוק החברה והגדלת פעילותה ובמקביל בחודש האחרון ביצענו התאמות והענקנו הטבות לתושבי העוטף ולכלל הלקוחות בישראל תוך שמירה על רגישות ואחריות למצב ולנעשה במשק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה