השוק

אורמת טכנולוגיות ברבעון חזק: עלייה של 18.3% בהכנסות החברה

אורמת טכנולוגיות פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ודיווחה על עליה של 18.3% בהכנסות לעומת אשתקד, גם הרווח הנקי למניה והרווח הנקי לבעלי המניות עלו ב-84.4% ו-95.8% בהתאמה
מערכת ice | 
דורון בלשר, מנכ"ל אורמת (צילום ניר סלקמן, shutterstock)
אורמת טכנולוגיות פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי לשנת 2023 אשר הסתיים ב-30 בספטמבר 2023.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות והרווח הנקי למניה בדילול מלא צמחו ברבעון השלישי של 2023 ב-95.8% ו- 84.4%, בהתאמה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נבע בין היתר מהטבות גבוהות יותר במסגרת תכנית ה-IRA כולל הטבות PTC אשר נרשמו תחת סעיף Income attributable to sale of tax benefits והטבות ITC אשר נרשמו תחת סעיף income tax provision. בנוסף, החברה רשמה הטבת מס הקשורה לשינוי בחוקי המס בקניה.
הרווח הנקי המתואם המיוחס לבעלי המניות והרווח הנקי המתואם למניה בדילול מלא צמחו ברבעון השלישי של 2023 ב-50.4% ו- 42.4%, בהתאמה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם הנו בנטרול הטבה חד פעמית בסך של 9.4 מיליון דולר הנובעת משינוי בחוקי המס בקניה וכן מחיקה של 1.8 מיליון דולר אחרי מס בגין פעילות קידוח לא מוצלחת.  
ה-EBITDA המתואם ברבעון הסתכם ל-118.3 מיליון דולר, גידול של 15.8% לעומת 102.2 מיליון דולר אשתקד, הודות להתאוששות במגזר המוצרים, הכנסות גבוהות יותר ממכירת הטבות PTC והוצאות הנהלה וכלליות נמוכות יותר לעומת אשתקד.

הכנסות מגזר החשמל גדלו ברבעון ב-2.9% לעומת אשתקד הודות  לתוספת של North Valley , החזרה לפעילות של -Heber 1 וביצועים טובים יותר בתחנת Guadeloupe . הגידול קוזז עקב ייצור נמוך יותר ותעריפים נמוכים יותר בפונה, אשר מתום הרבעון מייצרת כ-30 מגה-וואט.
הרווחיות הגולמית במגזר החשמל ירדה מ-36.5% ל-31.8%, בעיקר עקב קיטון של 5.6 מיליון דולר בהכנסות של פונה. כמו כן, רבעון השלישי 2022 נרשמה הכנסה מביטוח בגין היבר 1.
הכנסות מגזר המוצרים גדלו ברבעון ב-180.2% לעומת אשתקד הודות לעליה בצבר מגזר המוצרים ותזמון ההכרה בהכנסות. 
צבר מגזר המוצרים, נכון ל-8 בנובמבר, 2023, עמד על כ- 192 מיליון דולר. 
הכנסות מגזר אגירת האנרגיה הסתכמו ב-11.0 מיליון דולר, גידול של 24.5% לעומת אשתקד, בעיקר עקב הפעלה מסחרית של מספר נכסים, תעריפים גבוהים יותר ב-ERCOT אשר קוזזו בחלקם מתעריפים נמוכים יותר במתקנים של PJM. 
ההכנסות בגין מכירת הטבות מס גדלו בכ-63.9% לעומת אשתקד בעיקר הודות ל- 2.4 מיליון דולר הקשורים ל-PTC הניתנים להעברה אשר נרשמו בשנת 2023 במסגרת תכנית ה-IRA, ו-3.4 מיליון דולר גידול במכירת הטבות מס הקשורות לעסקת tax equity שנחתמה בדצמבר 2022.
 
התפתחויות נוספות:
לאחר תאריך המאזן, החברה חתמה על הסכם שותפות עם משקיע פרטי למכירת הטבות המס מתחנת North Valley תמורת סכום התחלתי של 43 מיליון דולר ותשלומים נוספים בסך של 6.1 מיליון דולר.
לאחר תאריך המאזן, החברה חתמה על הסכם רכישה עם Enel Green Power North America (EGPNA), חברה בת של Enel SpA (ENEL.MI), לרכישת פורטפוליו המגובה בחוזה חשמל ארוך טווח וכולל שתי תחנות כוח גיאותרמיות, ותחנה היברידית אשר מורכבת מתחנה גיאותרמית, תחנה סולארית PV ותחנה סולרית טרמית, שלוש התחנות בעלות הספק כולל של 43 מגה-וואט. בנוסף רכשנו שתי תחנות סולאריות עם הספק כולל של 40 מגה-וואט. כמו כן, נרכשו שני נכסים לפיתוח עתידי. תמורת כל הנכסים אורמת תשלם סך של 271 מיליון דולר, כפוף להתאמות מקובלות הנוגעות להון חוזר. 
החברה חתמה על חוזה רב-שנתי חדש עם Gotion High-Tech לאספקת בטריות לפרויקטים במגזר האגירה. במסגרת ההסכם, Gotion תספק עד ל-750 מגה-וואט שעה עם מבנה תמחור משתנה אשר צמוד חלקית למחירי הליתיום.
החברה חתמה על חוזה עם Mercury לאספקה והקמה של תחנת הכוח הגיאותרמית Ngatamariki שבניו זילנד בעלת הספק של 56 מגה-וואט.
הברה החלה ברבעון השלישי בהפעלה מסחרית של מתקן האגירה Pomona 2 בקליפורניה עם הספק של 20MW/40MWh.
החברה השלימה את ההפעלה מחדש של כל מתחם Heber אשר הגיע להספק של 89 מגה-וואט.
אורמת ו- San Diego Community Power (SDCP)חתמו על הסכם הקשור למתקן הסולאר והאגירה Arrowleaf אשר יאפשר אספקת אנרגיה נקיה ומתחדשת לכמעט מיליון לקוחות של SDCP.
תחזית (Guidance) החברה לשנת 2023
סך ההכנסות בטווח שבין 825 מיליון דולר ל-838 מיליון דולר.
הכנסות מגזר החשמל בטווח שבין 670 מיליון דולר ל- 675 מיליון דולר. 
הכנסות מגזר המוצרים בטווח שבין 125 מיליון דולר ל- 130 מיליון דולר.
הכנסות מגזר אגירת אנרגיה בטווח שבין 30 מיליון דולר ל- 33 מיליון דולר.
EBITDA מתואם בטווח שבין 480 מיליון דולר ל- 495 מיליון דולר.  
ה-EBITDA המתואם המיוחס לבעלי הזכויות שאינן מקנות שליטה בהיקף של 31 מיליון דולר.
ב-8 בנובמבר 2023, דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד רבעוני של 12 סנט למניה בהתאם למדיניות הדיבידנד של החברה. הדיבידנד ישולם ב-6 בדצמבר 2023 לבעלי מניות הרשומים ב-22 באוגוסט 2023. 
דורון בלשר, מנכ"ל אורמת: "תוצאות הרבעון השלישי מציגות גידול בהכנסות, ב-EBITDA המתואם וברווח הנקי, זאת הודות לתחנות שהוספנו במהלך 12 החודשים האחרונים. ראינו גידול של 18.3% בהכנסות ושל 15.8% ב-EBITDA המתואם וכן צמיחה של 50.4% ברווח הנקי המתואם המיוחס לבעלי המניות של החברה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אנו עדים לצמיחה בהכנסות בכל שלושת המגזרים שלנו, ביטוי למומנטום המתמשך אותו הצגנו לאורך השנה. 
אנו ממשיכים להתקדם עם פעילויות הקידוח באולקריה ופונה. פונה מייצרת כעת כ-30 מגוואט, בעוד שבתחנת אולקריה ישנה עלייה בהיקף הייצור אשר צפויה לתמוך בביצועים העתידיים של מגזר החשמל. אנו אופטימיים לגבי ההתקדמות ותוצאות הקידוחים, ומאמינים שבשילוב עם התחנות החדשות שהופעלו מסחרית במגזרי החשמל והאגירה, נראה צמיחה נוספת בהכנסות וברווח הנקי.
 
אנו שמחים על הרכישה האסטרטגית עליה הודענו לאחרונה, אשר תגדיל את היקף הייצור של מגזר החשמל ולצד התרחבות אורגנית, תאיץ את תכניות הצמיחה שלנו. לאחרונה גייסנו מזומנים בהיקף של 166 מיליון דולר, משילוב של עסקה למכירת הטבות מס לטובת ניצול ה-PTC של North Valley, ניירות ערך מסחריים לזמן קצר והלוואה בנקאית ארוכת טווח, שביחד מחזקים את המאזן של החברה ותורמים לאיתנות הפיננסית שלה. הגיוס לא רק מאפשר לנו להשקיע מחדש בבניית תחנות, אלא גם מאפשר לנו לבחון הזדמנויות אשר יכולות לשפר את קצב הצמיחה. יש לנו אמון באיתנות הפיננסית של החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה