השוק

יוליוס בר: "הכלכלה הסינית עדיין לא יצאה מהשפל"

סוזן ג'והו, כלכלנית בבנק ניהול העושר "יוליוס בר"', ערכה סקירה בנוגע לכלכלה הסינית: "הסט האחרון של האינדיקטורים המובילים בסין הראה תוצאות מאכזבות ומסמן כי הכלכלה הסינית עדיין לא יצאה מהשפל"
מערכת ice | 
הבורסות באסיה צונחות (צילום shutterstock)
סוזן ג'והו, כלכלנית בבנק ניהול העושר "יוליוס בר"', ערכה אתמול (רביעי) סקירה בנוגע לכלכלה הסינית ובראש דבריה טענה: "הסט האחרון של האינדיקטורים המובילים בסין הראה תוצאות מאכזבות ומסמן כי הכלכלה הסינית עדיין לא יצאה מהשפל".
"מדדי מנהלי הרכש הרשמיים מהלשכה לסטטיסטיקה הלאומית בסין (NBS) נחלשו שוב באוקטובר לאחר סימני התייצבות באוגוסט וספטמבר. אמון נמוך בכלכלה, משבר במגזר הדיור, צריכה פרטית איטית וביקוש עולמי נמוך ליצוא עלולים להוביל לצמיחה חלשה יותר ברבעון הרביעי של 2023 לאחר רבעון שלישי חזק יחסית. עם זאת, הכלכלה הסינית עודנה שואפת לעמוד ביעד של 5% צמיחה כלכלית השנה.
מדדי ה-PMI של הייצור צנחו בחזרה מתחת ל-50, זאת מכיוון שמנהלי רכש נשארים זהירים לגבי הזמנות חומרי גלם וגיוס עובדים. גורם נוסף הוא עודף המלאי גדול מוצרים מוגמרים בסביבה של הזמנות חדשות חלשות. אמון נמוך בכלכלה מעכב את הביקוש המקומי, והביקוש החיצוני צפוי להישאר חלש גם הוא למשך זמן רב יותר בזמן שכלכלות אירופה נאבקות בריבית גבוהה.
מפתיעה עוד יותר היא הירידה הגדולה במדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים של ה-NBS. כאן, נראה שהביקוש העצור הולך ודועך לאחר עונת הטיולים בקיץ וחופשת שבוע הזהב הארוכה מהרגיל. בנוסף, בעיות מתמשכות בשוק הדיור ואי ודאות לגבי יציבות שוק העבודה עשויים להסביר את המשך הזהירות בצריכה הפרטית. ירידה מחודשת ברבעון הרביעי עשויה לעורר הקלות כספיות נוספות בשבוע הבא או באמצעות תמריצים ממוקדים אחרים בהמשך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה