השוק

יוליוס בר: "בהשוואה לארה"ב, המניות האירופיות עדיין בעיצומו של מיתון"

מת'יו רכטר, ראש תחום חקר אסטרטגיה בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", ערך סקירה יומית: "עונת הדוחות הנוכחית מצביעה על שיפור בנתוני הרווחים בארה"ב, בעוד החברות האירופיות עדיין מצויות בעיצומו של מיתון ודשדוש ברווחים"
מערכת ice | 
בורסה (צילום shutterstock)
מת'יו רכטר, ראש תחום חקר אסטרטגיה בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", ערך היום (שלישי) סקירה יומית: "עונת הדוחות הנוכחית מצביעה על שיפור בנתוני הרווחים בארה"ב, בעוד החברות האירופיות עדיין מצויות בעיצומו של מיתון ודשדוש ברווחים".
"בערך כמחצית מחברות ה-S&P500 (כ-64% מהרווחים) דיווחו עד כה על תוצאותיהן הרבעוניות. לאחר התחלה בינונית למדי, דוחות הרווחים הנכנסים היו חזקים יותר בשבוע שעבר: שיעור החברות שעלו על ציפיות השוק עלה מ-73% ל-78%, שהוא מעל הממוצע של 10 שנים של 75%. כתוצאה מכך, ציפיות השוק לצמיחת הרווחים לרבעון השלישי עומדת על +2.4%, בהשוואה ל -0.4% בתחילת העונה".
"בהנחה והציפיות יתממשו, יהיה מדובר ברבעון הראשון של צמיחה חיובית ברווחים משנה לשנה מאז הרבעון השלישי של 2022. למרות השיפור בתוצאות בשבוע שעבר, חברות לא זכו לתגמול במונחים של תגובת מחיר המניה. חברות שהפתיעו לטובה ברווחי הרבעון השלישי ראו את מחיר המניה שלהן עולה ב-1% בממוצע, בהשוואה ל-+1.5% בממוצע בעשר השנים האחרונות".
"אלה שהחמיצו רווחים, לעומת זאת, נענשו על ידי המשקיעים יותר מבעבר (3.3%- לעומת -2.4% בממוצע). הסיבה לתגובה החלשה בשוק לעלייה ברווחים נעוצה בכך שאחוז החברות שצופות עלייה ברווחיות גם ברבעון הבא, נמוכה יחסית, כאשר אחוז החברות שהגדילו את צפי הרווחים לרבעון הבא עומד על 33%, נמוך מעט מהממוצע של 10 שנים של 36%".
"באירופה, עונת הרווחים מדשדשת יותר. מתוך 40% מהחברות שדיווחו עד כה, 54% הפתיעו לטובה ברווחים, בהתאם לממוצע ההיסטורי. שיעור החברות שניצחו את ציפיות השוק היה חלש במדינות הליבה הגדולות באירופה (גרמניה וצרפת) ועומד על 26% בלבד, אך על כך מפצות תוצאות חזקות יותר במדינות הפריפריה (איטליה וספרד) עם 75%".
"עבור מדד ה-Stoxx 600, ציפיות השוק כרגע עומדות על התכווצות של 7% ברווחים, מה שכמובן מראה שבהשוואה לארה"ב, המניות האירופיות עדיין מצויות בעיצומו של מיתון. אנו ממשיכים להעדיף את ארה"ב על פני מניות אירופיות בתקופה הזו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה