השוק

קרן המטבע בהתייחסות ראשונה למלחמה: תכביד על הכלכלה הגלובלית

קרן המטבע העולמית קיימה את הכנס השנתי שלה במרוקו. בכנס נטען כי מלחמת "חרבות ברזל" עלולה להאט עוד יותר את ההתאוששות של הכלכלה העולמית
מערכת ice | 
מחיר המלחמה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
קרן המטבע העולמית קיימה את הכינוס השנתי שלה במרוקו והודיעה כי קצב ההתאוששות של הכלכלה העולמית בהאטה. עוד נאמר בכנס כי מלחמת "חרבות ברזל", עלולה להאט עוד יותר את ההתאוששות של הכלכלה העולמית. הכנס השנתי היה אמור להתמקד תחילה במלחמה באוקראינה שמשפיעה רבות על הכלכלה העולמית ועל ההשלכות של מגפת הקורונה.
אג'אי בנגה, נשיא הבנק העולמי, אמר בריאיון שהעניק כי: "מלחמות כלל לא מועילות לבנקים מרכזיים המנסים סוף סוף למצוא דרך להבטיח נחיתה רכה, הכלכלות בעולם נמצאות במצב עדין."
בנגה השווה בין הלחימה באוקראינה לבין הלחימה המתרחשת כרגע בישראל וטען כי למלחמת רוסיה-אוקראינה השפעה כלכלית גדולה יותר על העולם, הוא עוד טען כי: "אם המלחמה בישראל תתפשט בכל דרך, זה יהפוך למסוכן. התפתחות מסוג זה תוביל למשבר בקנה מידה בלתי נתפס."
הבנק העולמי העריך את נזקי המלחמה באוקראינה ואת עלויות השיקום ארוכות הטווח בלמעלה ב-380 מיליארד יורו, אולם חלק ממדינות האיחוד עדיין לא הסכימו על העברת סכומים אלה לאחר שכמה מהמדינות עדיין מתמודדות עם נזקי הקורונה והמלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה