השוק

אלקטרה צריכה פועלת להנפקה של קרפור בבורסה

אלקטרה צריכה שהשיקה במהלך הרבעון השני של השנה את קרפור החליטה שהיא תפעל להנפקה שלה בבורסה; סיכוי נמוך שתרכוש את החזקות משפחת ביתן בשאר הרשת; אדידס הפתיעה במכירות טובות
ניצן כהן | 
צביקה שווימר ורשת קרפור (צילום דורון ברסקי, shutterstock)
אלקטרה צריכה היא אחת החברות היותר מעניינות בכלכלה הישראלית. החברה היא זרוע מוצרי הצריכה של אלקטרה שבשליטת משפחת זלקינד. החברה השיקה ברבעון השני של השנה את רשת קרפור בישראל וכאן כבר הסיפור הופך להיות מעניין. 
מנתוני החברה עולה כי במגזר קמעונאות מזון, ברבעון השני של 2023 עלו ההכנסות בכ-11.3% לכ-792 מיליון שקל, לעומת כ-712 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מהשקת Carrefour בחודש מאי האחרון, שבמסגרתה הושקו 50 סניפים של הרשת.  מנגד, נרשמה השפעה של סגירת סניפים והפעלה חלקית של סניפים, לטובת שיפוץ והסבה לקרפור.  

המכירות בחנויות זהות במגזר זה גדלו ברבעון בשיעור של כ-6.8%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (חנויות שנסגרו לטובת שיפוץ והסבה – Carrefour לא נלקחו בחשבון לצורך החישוב). ההפסד המגזרי לאחר הכנסות והוצאות, נטו הסתכם ברבעון השני בכ-64 מיליון שקל, לעומת כ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
השינוי בסעיף זה נבע ממספר גורמים עיקריים: השקת Carrefour, התאמת מחירי המכירה בסניפי הרשת, פעילות מבצעית מתוגברת לציבור הלקוחות הכללי כחלק מתהליך ההשקה, שיתופי פעולה עם מועדוני לקוחות, האצת פחת, גידול בעלויות שכר המטה בעיקר כתוצאה מתוכנית הרה-ארגון שיושמה בשנת 2022 והאצת השקת Carrefour, ומאיחוד מלא ברבעון השני של שנת 2023 של פעילות קוויק טכנולוגיות והשקעות בע"מ.
החברה ממשיכה בימים אלו בהסבת סניפים נוספים ל-Carrefour (נכון להיום ישנם 65 סניפים) וממשיכה בהקמת רשת Eleven 7-. החברה פועלת להגדלת הרווחיות וביצוע פעולות התייעלות בכלל התחומים. כמו כן פועלת החברה להחזרת כלל פעילות האון ליין לחזקתה וצמצום נרחב של כוח אדם ועלויות בתחום זה.
תחזית החברה במגזר זה, צופה כי מחזור המכירות של חנויות Carrefour ימשיך באותה מגמת גידול, כך שאלו ישקפו מכירות למ"ר בממוצע שנתי של 40,000 שקל למ"ר. יחד עם הגידול במחזור סניפי Carrefour והפעולות להתייעלות שמבצעת החברה במגזר, צופה החברה כי תחזור להציג רווח מגזרי כבר בחציון השני של שנת 2023.
כאמור, בחודש מאי השיקה הקבוצה 50 סניפים תחת מותגי Carrefour. נכון להיום הסתיימה הסבה של 15 סניפים נוספים, של החברה הנכדה תחת המותג Carrefour והיא פועלת לביצוע הסבה של 15 סניפים נוספים לכל הפחות עד לתום שנת 2023. נכון לימים אלה, מתייצב שיעור הגידול במחזור המכירות של הרשת על רמה של  כ-60%. כמו כן, מוצרי המותג Carrefour היוו כ-7.2% מסל הקנייה בסניפים שהושקו.
בנוגע לפעילותה בתחום המזון, החברה דיווחה היום, כי בשים לב לתנאים המסחריים של אופציית הרכש, המאפשרת לה לרכוש את אחזקות משפחת ביתן בחברת גלובל ריטייל (באמצעותה מוחזקות מניות יינות ביתן המוסבת בשנה האחרונה למותג קרפור), (49%) היא מעריכה כי הסיכוי למימוש האופציה הינו נמוך. בידי אלקטרה אופציה לרכישת האחזקות לפי שווי חברה של כמיליארד שקל. 
כמו כן, דיווחה אלקטרה מוצרי צריכה, כי בהתאם לדיון בדירקטוריון, ולהסכמות הקיימות בין החברה לבין יתר בעלי מניות גלובל ריטייל, יפעלו הצדדים לרישומה של החברה למסחר בבורסה או להנפקת מניותיה.
בהתאם לכך, גלובל ריטייל פועלת גם להגשת תשקיף לרשות ניירות ערך. אלקטרה מוצרי צריכה מציינת עוד, כי לאור הוראות החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות, בכפוף להשלמת רישום מניות גלובל ריטייל למסחר, תמכור אלקטרה מוצרי צריכה, ערב הרישום, את מניותיה בגלובל ריטייל לבעלת השליטה, אלקו בע"מ. יצוין, כי גרעין השליטה בגלובל ריטייל מוחזק על ידי  אלקטרה מוצרי צריכה (35.01%) וקבוצת הפניקס (15%).
מגזר ספורט ופנאי, הכנסות המגזר ברבעון השני זינקו בכ-47% לכ-47.1 מיליון שקל, לעומת כ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מגידול בהכנסות סער, בין היתר בשל פתיחת סניפים חדשים וגידול בפעילות הסיטונאית, וכתוצאה מרכישת פעילות אדידס שנכללה בתוצאות המגזר החל מהרבעון הרביעי של 2022.  
המכירות בחנויות זהות גדלו ברבעון בכ-6.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות של אדידס, שנכנסו לאיחוד החל מהרבעון הרביעי לשנת 2022, כאמור, גדלו בכ-7.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, במונחי פרופורמה. ההפסד המגזרי לאחר הכנסות אחרות, נטו הסתכם ברבעון השני בכ-6.6 מיליון שקל, לעומת הפסד בנטרול הכנסות אחרות, נטו של כ-2.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החברה צופה כי מכירות המגזר השנה יסתכמו בכ-300 מיליון שקל, והרווח המגזרי לשנת 2023 יהיה דומה בקירוב לרווח התפעולי של החברה בשנת 2022. כמו כן, צופה החברה כי בשנת 2024 מכירות המגזר יסתכמו לסך של כ- 500 מיליון שקל.
בשורה התחתונה הכנסות הקבוצה ברבעון השני לשנת 2023 עלו לכ-1.55 מיליארד שקל לעומת כ-1.52 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נבעה בעיקר מגידול במכירות במגזרים קמעונאות מזון וספורט ופנאי (בין היתר, בהמשך לאיחוד לראשונה של תוצאות אדידס).
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-407 מיליון שקל (כ-26.3% מהמכירות), לעומת כ-445 מיליון שקל (כ-29.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נבע בעיקר מירידה ברווח הגולמי במגזר המזון, בעיקר מהסיבות שצוינו בהתייחס למחצית, וכן מירידה ברווח הגולמי ובשיעורו במגזר מוצרי צריכה חשמליים, בעיקר כפועל יוצא של ירידה במכירות.
החברה רשמה ברבעון השני של 2023 הכנסות אחרות בסך של כ-33.6 מיליון שקל, עיקרן נובעות מרווח בסך של כ-34.2 מיליון שקל ממימוש תיק אשראי במסגרת תהליך השקת מועדון הלקוחות של קרפור עם כאל ובנק הפועלים.
הוצאות המימון, נטו ברבעון השני של שנת 2023 הסתכמו בכ-58 מיליון שקל, לעומת כ-37 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מגידול בהוצאות הריבית בגין הלוואות חדשות בעיקר במגזר קמעונאות מזון, וגם בגין עלייה בשיעור הריבית על ההלוואות כתוצאה מעלייה בשיעור ריבית הפריים.
החברה סיימה את הרבעון השני של 2023 עם הפסד מיוחס לבעלי מניות החברה בסך כ- כ-21.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי המיוחס לבעלי מניות החברה של כ-20 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר השינוי נבע מהפסד המיוחס לבעלי מניות החברה במגזר קמעונאות המזון ברבעון השני של שנת 2023 ומירידה ברווח הנקי בשאר מגזרי הפעילות בהם פועלת הקבוצה. בנטרול מגזר המזון, הסתכם הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השני בכ-7.4 מיליון שקל, לעומת 26.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם בכ-43 מיליון שקל, לעומת כ-123 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ב-EBITDA נבע בעיקר מקיטון במגזר קמעונאות המזון ובמגזר מוצרי צריכה חשמליים. ה-EBITDA בנטרול מגזר קמעונאות המזון הסתכם ברבעון השני בכ-49 מיליון שקל, לעומת כ-69 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "אנחנו מסכמים חציון ראשון שבמהלכו הגדלנו את מחזור המכירות וחצינו את רף ה-3 מיליארד שקל, זאת בתמיכת גידול ביצוא מערכות החימום לשוק האירופאי, גידול במכירות קמעונאות חשמל, גידול במכירות במגזר המזון בהמשך להשקת סניפי Carrefour, וגידול במכירות מגזר ספורט ופנאי בעיקר בהמשך לרכישת פעילות אדידס.
"החברה עשתה צעד משמעותי בהשקת כרטיס האשראי " Carrefour קלאב" בשיתוף עם כאל ו-BIT שלשורותיו הצטרפו תוך שבועיים של פעילות כ-10 אלף לקוחות, וכמות זו תגדל לכ-70 אלף לקוחות עד סוף שנת 2023, דבר שיגרום להעמקת נאמנות הלקוחות וכפועל יוצא להגדלת המכירות של רשתות הקבוצה.
"תוצאותיה של Carrefour תואמות את התוכנית האסטרטגית שבמהלכה החלטנו לסגור ולשפץ 50 סניפים ולראשונה להכניס עשרות מוצרים חדשים לשוק בישראל. תוצאות החציון הראשון במגזר המזון הושפעו מהשקה וסגירת הסניפים והסבתם לרשת Carrefour, הגידול החד במכירות כתוצאה ממהלך זה מבטא שתוצאות ההסבה יביאו למעבר לרווח תפעולי כבר בחציון השני של השנה. בנוסף לכך אנו ממשיכים לראות בחודשי הקיץ את פירות הצמיחה שבאים לידי ביטוי בגידול בפעילות בחנויות הזהות בכל רשתות הקבוצה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה