מדדים ומחקרים

טריא במסלול התרסקות: היקף בקשות המשיכה שובר שיא חדש

המשבר של חברת טריא מחריף, כאשר היקף בקשות המשיכה שהוגשו לחברה מתחילת השנה הגיע כעת לשיא של מיליארד שקל 
מערכת ice |  2
פתיחת המסחר של טריא (צילום קובי וולף)
המשבר בחברת טריא ממשיך להחמיר, לפי נתוני החברה, היקף בקשות המשיכה שלא נענו מתחילת השנה הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל, מהם 400 מיליון שקל ברבעון הראשון, 581 מיליון שקל ברבעון השני ו-142 מיליון שקל בחודשים יולי-אוגוסט.
כזכור טריא היא חברה שעוסקת בתיווך אשראי דרך האינטרנט, כאשר הפלטפורמה שלה כוללת לווים ומלווים. בשנים האחרונות צמח תיק האשראי בקצב מסחרר עד ששבר שיאים והגיע לסכום של 3.4 מיליארד שקל בסוף שנת 2022. בזמן שהריבית שהחברה העניקה עמדה על 6.4 אחוזים. אך, כאשר הריבית במשק זינקה ל4.75 אחוזים האטרקטיביות של ההלוואות שהחברה מציעה ירדה בצורה משמעותית ומאז החברה סובלת מגל פיטורים בקרב עובדיה וגל פדיונות של ההון שלה. 
הפער בין בקשות המשיכה לבין סך ההפקדות בפלטפורמה פגע ביכולתה של החברה למצוא מלווים אליהם יועברו ההלוואות כנגד בקשות המשיכה ועל כן החליטה הפסיקה לשרת את בקשות המשיכה. בנוסף, החברה הפסיקה להעניק אשראי חדש למבקשים. היקף תיק ההלוואות הקיים של טריא עומד על 3.3 מיליארד שקל.
על מנת להתמודד עם המצב החברה החליטה על הפסקת האשראי מהלך שפגעה באופן ניכר בהכנסותיה טריא שהסתכמו ב-3.1 מיליון שקל בלבד ברבעון השני של השנה, לעומת 26 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי של החברה מסתכם ב20.4 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי בהיקף 1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. טריא נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 150 מיליון שקל. ב-12 החודשים האחרונים ירדה מניית החברה ב-56%.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עיסקי אוויר נגמרים באוויר (ל"ת)
    אזרח 09/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אז מה יהיה (ל"ת)
    לילי 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור