השוק

חדשות טובות ל-REE: צפויה לקבל אישור פדרלי לשיווק בארה"ב

חברת REE הישראלית שמייצרת רכיבים קריטיים לכלי רכב חשמליים קיבלה הודעה מרשות הבטיחות האמריקאית לפיו היא צפויה לקבל אישור שיווק בארה"ב עוד השנה; החברה מעריכה שהמכירות שלה בשנים 2024 עד 2026 יגיעו למיליארד דולר
ניצן כהן | 
כלכלה בארצות הברית (צילום shutterstock)
חברת REE דיווחה היום כי קיבלה 'אישור היתכנות לקבלת רישיון' ממשרד התחבורה האמריקאי למערכות הליבה של רכביה (XBW).  REE מעריכה כי היא תמשיך לעמוד ביעדי התוכנית שהוצגה וכי מערך המשאיות P7 Powered by REE של החברה צפוי לקבל רישוי מלא בארה"ב Federal Motor Vehicle Safety Standards (FMVSS) -  ורכבי הפילוט הראשונים צפויים להימסר ללקוחות עד סוף שנת 2023.
התוכנית השיווקית של החברה לדגמי המשאיות P7 Powered by REE הביאה את החברה לחתום על שיתופי פעולה חדשים עם מובילי שוק יצרני גופי המשאיות בארה"ב כגון: Knapheide  ו- Morgan Truck Body. שותפויות אלו מרחיבות את היצע הרכבים החדש שיכלול בין השאר, משאיות חלוקה, הובלה בקירור, תחזוקה, משאיות שירות עירוני ועוד, אלו מיועדים להיות זמינים בשוק במהלך שנת 2024.  
החברה צופה הכנסות מצטברות ממכירות בשנים 2024-2026 של כ-1 מיליארד דולר, בהתבסס על יישום תוכנית הייצור של מוצר הדגל P7. תוכנית הייצור של החברה כוללת הגעה ליצור של עד 300 משאיות בשנת 2024, עם תוכנית צמיחה ליצור של אלפים בודדים בשנת 2025 ויצור אלפי רכבים בשנת 2026, תוך עבודה משותפת בהרכבת הרכבים המלאים עם ייצרן אמריקאי מקומי ללא צורך בהשקעה הונית גבוהה. 
החברה סיימה את הרבעון השני של 2023 עם נזילות של 105 מיליון דולר וללא חוב, כמתוכנן.על מנת להבטיח מראש את צרכי ההון לשנת 2024, לאחר תום הרבעון, ייסדה החברה תוכנית ATM בגובה 35 מיליון דולר והבטיחה מסגרת אשראי בנקאית של 15 מיליון דולר. צרכי ההון לשנת 2025 מוערכים ב-50 מיליון דולר לתמיכה במעבר לייצור סדרתי ועל מנת לתמוך בצרכי הון חוזר.
דניאל בראל, מייסד משותף ומנכ"ל REE: "אנו ממשיכים להציג התקדמות עקבית בתוכניות העבודה שלנו תוך שמירה על משמעת פיננסית ותפעולית גבוהה. אנו מתקדמים בתוכנית הייצור שלנו (CAPEX-light), תוך שיריון צרכי ההון שלנו לשנת 2024, באמצעות תכנית ה- ATM ואבטחת קו אשראי בנקאי.
"אנו הראשונים להביא לשוק משאיות אשר מבוססות על טכנולוגית הליבה שלנו (XBW) המאפשרת שליטה מלאה על היגוי, בלימה והאצה של הרכב באמצעות מחשבים ותוכנה. בחרנו לבחון פנימית את מערכות הליבה שלנו יחד עם חברת HORIBA MIRA, מובילה עולמית מוכרת בבדיקות והסמכת רכבים. בהתבסס על מבחנים אלו, אנו מדווחים היום על הגעה לאבן דרך משמעותית המאשרת את התכנות קבלת רישוי לרכבים מבוססים טכנולוגית XBW בארה"ב. לאור כך, התחלנו בבניית צי משאיות Powered by REE P7 הבשל להסמכה, ואנחנו ערוכים לשלב הבא של תהליך ההסמכה הרשמי.
"אנו ממשיכים להרחיב  את רשת המפיצים שלנו בצפון אמריקה, תוך כיסוי מלא של ארה"ב ואף התרחבות לשטחי קנדה. עם התרחבות רשת המפיצים, צבר ההזמנות הראשוניות שלנו, עומד על כ -155 יחידות.
"כפי שצוין בעבר, ארה"ב מובילה את המעבר לציי משאיות חשמליות ע"י מתן תמריצים כלכליים משמעותיים (במדינת ניו יורק ניתן לקבל תמריץ בגובה של כ-100 אלף דולר בתוספת תמריץ פדרלי נוסף להקלה במס של עד 40 אלף דולר. תמריצים אלו ,בתוספת שיפור בנגישות לתשתיות טעינה יציבה עבור ציי הרכב, מגדילים את הביקוש למשאיות חשמליות. אנו תומכים בביקוש הגובר למשאיות שלנו באמצעות מודל השירות-לאחר-מכירה הייחודי שלנו. מודל זה מאפשר למקסם את השימוש במשאית שלנו, בזכות כך שבמקרה של תקלה, ניתן לבצעה החלפה מהירה של מערכות הליבה הנמצאות בפינות הרכבים בפינות חדשות הזמינות ללקוחות שלנו אצל הדילר/הצי המקומי.  
"אנו שמחים לעדכן כי מסרנו את אב הטיפוס של הפלטפורמה הראשונה שלנו (P7-S) לאחד מציי הרכב הגדולים באמריקה לצרכי בדיקות הלקוח בכבישים סגורים, תוך מתן תמיכה מקומית ומרחוק של מהנדסי REE. המטרה הינה להשלים את פיתוח הפלטפורמה למשאית מלאה, בשיתוף עם הלקוח, תוך התאמה לצרכיו, וזאת לקראת הזמנותיו העתידיות.
"אנו נחושים במחויבותנו להתחיל לספק  רכבי פיילוט ראשונים ללקוחות, עד סוף השנה, תוך הבטחת משאיות חשמליות בטוחות ואמינות. כחלק מהפילוסופיה שלנו של "להשלים לא להתחרות", אנו ממשיכים לשתף פעולה עם מובילי התעשייה בארה"ב על מנת להציע מגוון גדול של משאיות  P7 Powered by REE כדוגמת שיתוף הפעולה שהוכרז לאחרונה עם Knapheide ו- Truck Body,Morgan  .
"לקראת תחילת מסירת הרכבים ללקוחות בסוף השנה, אנו ממשיכים לחזק ולבנות יכולות בצוותים הגלובליים שלנו בתחומי חוויית לקוח, שירות ותמיכה. כמו כן, חיזקנו את יכולות הדירקטוריון שלנו עם המינויים האחרונים של קרלטון רוז,  נשיא צי הרכב של UPS שפרש לאחרונה (קישור להודעה לעיתונות) ו- Hicham Abdessamad נשיא ומנכ"ל של Hitachi America. וזאת על מנת להבטיח שיש לנו את האנשים, המוצרים והשותפים הנכונים שיצעידו את REE להיות מובילת שוק המשאיות החשמליות" אמר בראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה