השוק

אקרו מכרה 7 דירות ברבעון - מחירן זינק ל-7.4 מיליון שקל

חברות הנדל"ן נמצאות בתקופה מאתגרת למדי אבל לא כל ההחברות שוות ומכאן בחינה של דו"חות אקרו מלמדות כי החברה מצליחה לשמור על רמת הכנסות טובה ומצמצת את הוצאות ההנהלה ואלה נתונים טובים לחברה מרכזית שפועלת בשוק במשבר
ניצן כהן |  1
זיו יעקובי מנכ"ל ודירקטור קבוצת אקרו (צילום אלכס פרגמנט, shutterstock)
חברת הנדל"ן אקרו היא חברה מעניינת. החברה מחזיקה בפרויקטים לא רעים באזורי ביקוש ו"משחקת" עם הכלים שיש לה לא רע. לפני שניכנס לדו"חות של אקרו כדאי לזכור ששוק הנדל"ן נמצא במשבר שגורר איתו את הקבלנים וזה אומר כשהקונים נעלמים מהשוק והקבלן אוחז בהתחייבויות משלו הרי שטוב לא יצא מזה.
אקרו הצליחה ברבעון השני של השנה לשמור על רמות רווחיות כמו ברבעון המקביל וזה הישג לא מבוטל בהתחשב בעובדה שהרבעון הראשון של השנה שעברה היה רבעון לא רע בעולמות הנדל"ן אבל לא רק. אקרו אמנם לא הפחיתה את שווי הנכסים שלה שמיועדים להשקעה ואפילו שיערכה חלק מהם כלפי מעלה אבל בסכומים נמוכים של 4 מיליון שקל לעומת 11 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות של אקרו ממכירת דירות וקרקעות (עוד מהלך חיובי של החברה) ושירותי בניה הסתכמו ברבעון השני של השנה ב-188 מיליון שקל לעומת 180 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה ירד ל-30 מיליון שקל ברבעון השני של השנה לעומת 33 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
עכשיו כאן כדאי לשים לב לנתון מעניין (וחיובי) ברבעון השני של 2022 הוציאה החברה על פרסום ושיווק 2 מיליון שקל והוצאות ההנהלה שלה הסתכמו ב-19 מיליון שקל. ברבעון השני של 2023 צמצמה החברה את הוצאות ההנהלה שלה ל-15 מיליון שקל והעבירה 4 מיליון שקל לפרסום ושיווק כך שבסופו של יום היא חסכה בהוצאות 2 מיליון שקל וזה נתון לא רע שמשלמד יותר מכל על השליטה של ההנהלה בהוצאות.
במהלך הרבעון השני החברה מכרה 7 יח"ד בהיקף כספי של כ-52 מיליון שקל, לעומת 50 יח"ד בהיקף כספי של כ-254 מיליון שקל ברבעון המקביל. הקיטון נובע מהאטה בביקושים וירידה בהיקף המלאי המוצע למכירה. המחיר הממוצע לדירה עלה לכ-7.4 מיליון שקל לעומת כ-5.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. לאחר תאריך הדוח מכרה החברה 9 יח"ד נוספות בהיקף כספי של כ-48 מיליון שקל ובמחיר ממוצע לדירה של כ- 5 מיליון ש"ח. השינוי במחיר הממוצע לדירה נובע משינוי בתמהיל הפרויקטים וסוג הדירות.
נכון להיום, החברה יוזמת, מתכננת ובונה 61 פרויקטים הכוללים 7,969 יח"ד (חלק החברה האפקטיבי 5,290 יח"ד). עד שנת 2029 צפויה החברה להתחיל את בנייתן של 3,851 יח"ד אשר צפויות לתרום רווח גולמי של כ-4 מיליארד שקל, מהם כ-3.2 מיליארד שקל בפרויקטים שתחילת שיווקם צפוי עד לסוף לשנת 2025.
בתחום הנדל"ן המניב רשמה אקרו הכנסות מדמי שכירות של כ-12 מיליון שקל בהשוואה לכ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל. לחברה כיום 7 נכסים מניבים אשר צפויים לתרום NOI שנתי של כ-77 מיליון שקל בנוסף לשני נכסים אשר יאוכלסו עד לסוף השנה וצפויים לתרום NOI שנתי של כ-15 מיליון שקל.
החברה נמצאת בהקמה של 2 נכסים נוספים אשר צפויים לתרום NOI  שנתי של כ-13 מיליון שקל וכן 16 נכסים בתכנון אשר צפויים לתרום NOI שנתי של כ-165 מיליון שקל (כל נתוני ה-NOI הינם חלק החברה האפקטיבי). סה"כ ה-NOI הצפוי באכלוס מלא של הפרויקטים מסתכם לכ-270 מיליון שקל.
זיו יעקובי, מנכ"ל קבוצת אקרו: "אנו מסכמים רבעון עם גידול של 6% בסך ההכנסות שנבע מעלייה בהכנסות בסעיפי הפעילות השונים: דמי שכירות, גידול ברווחי חברות כלולות ומכירת מקרקעין ודירות, וזאת על אף המשך ירידה בביקושים בכלל הענף כתוצאה משינויים מאקרו כלכליים.
"חשוב לציין כי הגענו לתקופה עסקית מאתגרת זו, עם מלאי מצומצם יחסית בפרויקטים בשיווק, כאשר מכרנו כ-75% מהיקף יחידות הדיור בפרויקטים אלה, בגינם אנו צפויים להכיר בהכנסות של כ-2.6 מיליארד שקל על פני כארבע שנים.
"לחברה צבר משמעותי, איכותי ומגוון לשנים הבאות ואנו נהנים מגמישות מרבית בקצב הוצאת הפרויקטים הודות לחוזק הפיננסי המשמעותי של החברה. במקביל, אנו ממשיכים לחזק את הזרוע המניבה של הקבוצה ולאחרונה קיבלנו טופס 4 לשני פרויקטים נוספים, כך שהיקף הפרויקטים המאוכלסים עלה ל-7 עם צפי NOI שנתי של כ-77 מיליון שקל. נמשיך לפעול באופן מושכל ובאחריות מרבית לקידום התוכנית האסטרטגית רבת השנים של החברה, תוך זיהוי ומימוש הזדמנויות עסקיות המאפיינות את השוק בעת הנוכחית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קריסה
    רוה"ח 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קישקוש השוק מדבר בפני עצמו!
    סגור