השוק

דו"ח חזק לפועלים: רווח של 1.9 מיליארד שקל ודיווידנד ענק

תיק האשראי של בנק הפועלים גדל ב-2.9%; הבנק ממשיך להציג יחסים פיננסיים טובים כשיחס כיסוי הנזילות שלו עומד על 126%; הדיווידנד שיחלק הבנק מסתכם בלא פחות מ-769 מיליון שקל
ניצן כהן |  2
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום יחצ גדי דגון)
בנק הפועלים מפרסם היום את הדו"ח הכספי לרבעון השני של השנה ומדובר בדו"ח חזק. הבנק סיים את הרבעון השני של השנה עם רווחים של 1.9 מיליארד שקל לעומת רווחים של 2 מיליארד שקל ברבעון הראשון ורווחים של 1.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל. מטבע הדברים הריבית והאינפלציה שיחקו לטובת הבנק שבמקביל גם  הגדיל את העתודה למקרה בו סביבת המקרו תביא למחיקות אשראי.
תיק האשראי צמח במחצית הראשונה בשיעור של 2.9% תוך איזון בין מרכיבי סיכון, רווחיות וצמיחה, והמשך הצגת מדדי איכות אשראי גבוהים התואמים את תיאבון הסיכון של הבנק. על רקע הימשכות אי-הוודאות הכלכלית (ואינדיקציות אפשריות לעליית הסיכון המשקי), הבנק המשיך לבנות רזרבות נוספות להפסדי אשראי גם ברבעון הנוכחי.

הבנק ממשיך להציג יחסים פיננסיים איתנים: יחס הון רובד 1 של 11.51% ויחס כיסוי נזילות של 126%. הבנק יחלק דיבידנד לציבור מחזיקי המניות בהיקף של 769 מיליון ש"ח המהווים כ-40% מהרווח הנקי לרבעון השני.
יחס היעילות: יחס היעילות (ההוצאות התפעוליות מסך ההכנסות) עמד ברבעון השני של שנת 2023 על 38.1% בהשוואה ל-48.8% ברבעון המקביל אשתקד שזה נתון מצוין.
כאמור, הבנק הגדיל את  ההוצאות להפסדי אשראי בעיקר בשל סביבת המקרו שמכבידה על משקי הבית ועסקים ומכאן ברבעון השני הבנק המשיך להגדיל את ההפרשה הקבוצתית להפסדי אשראי לאור עליית אי- הוודאות בתנאים הכלכליים וההסתברות להאטה כלכלית. סך ההוצאות להפסדי אשראי הסתכם ברבעון השני של השנה ב-579 מיליון שקל. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדינת פשע
    גיל ט 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חיות מיארה וארגמן מסתירים רוצחת קניבלית.  כי אלשיך העסיק אותה במכון ליווי למטרת סחיטה פוליטית. היא רצחה את הזוג כדורי ולא דעאש. היא הכירה את תמר כדורי. היא רצחה 5 אנשים בבניין של ההורים של תמר. כי הבניין בדמי מפתח והיה פעם של דודים שלה. השב"כ מסתיר וידאו עם הפנים שלה הולכת לדירה של כדורי. השב"כ עינה את הבנים, הנשים שלהם והרעיב את התינוקות שלהם כדי שיודו ברצח שהיא עשתה. בינואר 2022 חוקרים מחו"ל קבעו שהרוצח הוא חולה נפש יהודי שהכיר טוב את בני הזוג כדורי. השב"כ קבע שהרצח לא לאומני כי למוסלמים אסור לאכול יהודים. באפריל 2022 שלחתי למיארה ראיות מחוקר פרטי שהיא הרוצחת. באותו יום נדב ארגמן לקח אסיר מנהלי ששמו ואסים אסעיד וחוקרי השב"כ משקרים שהוא הודה ברצח. יש לו שיער ארוך עד למותניים והקלסתרון של המשטרה הראה אדם קירח. הם אומרים שהוא ישן ואכל בדירה. בלילה רגיל נושרות 30 שערות. הזיהוי הפלילי לא מצאו אף שערה. הם משקרים שהוא רצח בסכין, אבל חן קוגל בדק ואמר שהרצח היה בחניקה והיתה קניבליות. השב"כ מכריח את המשטרה לשקר. השב"כ לא נותן לאיתמר בן גביר לטפל ברצח. זאת הסיבה שהפושעת הפלילית אסתר חיות ביטלה
    סגור
  • ואוו
    הגיון פשוט 08/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התרשמתי עמוקות שאתה זקוק לאישפוז בכפייה
    סגור