השוק

סמוטריץ' מזועזע: "אנחנו משקיעים מאות מיליונים במזרח ירושלים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לא עוצר ברשויות הערביות ומכוון עוצמת אש גבוהה גם לערביי מזרח העיר: "אנחנו משקיעים מאות מיליונים במזרח ירושלים בלי לאפשר עידוד אלימות, הסתה וקיצוניות; אני דורש מנגנונים שיטפלו בהקצנה הלאומנית באוניברסיטאות וימנעו אותה"
דוד זולדן | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר האוצר ממשיך במתקפה נגד הלאומנות הפושה במגזר הערבי ואחרי ששלל תקציבים לרשויות הערביות בשלטון המקומי כעת מתפנה סמוטריץ' להתנגח גם בערביי מזרח העיר. 
שר האוצר אומר כי: "תכנית החומש למזרח ירושלים: כמי שדוגל בירושלים מאוחדת אני מאמין שאנחנו צריכים להשקיע במזרח העיר, בהכנסת מערכת החינוך הישראלית, בתשתיות ושיפור השירות לאזרח, בתעסוקה ועוד ועוד. ואכן, תכנית החומש למזרח ירושלים שאביא בע"ה לממשלה תהיה גדולה יותר מתכנית החומש הקודמת. אלא מה? בתכנית החומש הקודמת למזרח ירושלים נכלל סעיף שנועד לתמרץ שילוב של ערביי מזרח העיר באוניברסיטאות ומכללות בירושלים ומעניק להם הטבות ועדיפות על סטודנטים אחרים".
עוד מציין סמוטריץ' כי: "הרציונל בסעיף (שעומד על מאות מליונים) הוא עידוד השכלה ותעסוקה בפיריון גבוה במזרח העיר, ובעיקר עידוד של ערביי מזרח העיר ללמוד באקדמיה הישראלית ולא באוניברסיטאות ערביות כדוגמת ביר זית או אנג'ח, תכליות חשובות ונכונות מצד עצמן. אלא שבמצב הנוכחי, אליה וקוץ בה. בשנים האחרונות התפתחו באוניברסיטאות ובמכללות בישראל תאים איסלמיים קיצוניים שמביעים פעם אחר פעם הזדהות עם אויבי ישראל ופעמים רבות דוחקים את רגלי הסטודנטים האחרים ובתקופות של מתח ביטחוני הופכים את החיים של הסטודנטים היהודים לבלתי נסבלים. מה גם שהסטודנטים הללו מקבלים העדפה על פני סטודנט יהודי ששירת בצבא ועושה מילואים. אנחנו רוצים שהסטודנטים הערבים לא ילמדו בביר זית ואז מקבלים ביר זית באוניברסיטאות שלנו. בתקופת מבצע שומר החומות, לדוגמא, הסטודנטים הערבים במכינה האקדמית באוניברסיטה העברית שבתו באופן רשמי, הפגינו בקמפוס בהזדהות עם מחבלי החמאס בעזה והצטרפו ל"מאבק להצלת אל-עקצא". למרבה הצער האבסורד הזה של תאים איסלמיים קיצוניים שפועלים במוסדות האקדמיים בארץ ותומכים באויבינו על חשבוננו בחסות "החופש האקדמי"הפך לחזון נפרץ".
סמוטריץ' מחדד כי: "לא פחות חשוב מכך, המכינה האקדמית בעברית פועלת בבית הספר לתלמידי חוץ שבעבר שימש עולים חדשים, חיילים בודדים וכו' שנדרשו לשנת מכינה כדי להתקבל ללימודים באוניברסיטה. בשנים שמאז הפעלת התכנית בית הספר התרוקן כמעט לחלוטין מהסטודנטים הללו, שנשארו ללא מענה וממילא יקלטו פחות טוב במדינת ישראל ויתקשו לרכוש שפה, השכלה גבוהה ותעסוקה מתקדמת".
לסיום אומר השר כי: "אני משוכנע שלאחר ההסברים האלה רובכם המוחלט מזדהים עם ההחלטות הללו שלי ומבינים שהן נכונות ואפילו מתבקשות בממשלה היהודית, לאומית וציונית שהקמנו. באנו לתקן ואצלנו מה שאתה בוחר זה מה שאתה מקבל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה