השוק

הרשות חוקרת: הלוואה בריבית שנתית של 1% ותנאים ללא תחרות

חברת LFY מציעה תנאים חלומיים ללקיחת הלוואה בתקופה כלכלית מאתגרת. עם זאת, בחינה מעמיקה חושפת תנאי של פדיון קופת גמל או קרן פנסיה ולקוחות לא מרוצים שנותרו ללא כספם
מערכת ice |  1
הלוואה מקרן פנסיה (צילום pexels)
אין ספק שאנו נמצאים בתקופה כלכלית סבוכה ומדאיגה, אך חברה אחת, ולא ממש מוכרת, מצליחה להציע ללקוחות מעוניינים הלוואה בריביות נמוכות, ועם אפשרויות החזר נוחות מאוד. אז איך היא עושה את זה? בכלכליסט בדקו והגיעו למסקנות מדאיגות.
החברה המדוברת היא חברת LFY שירותים פיננסיים, ולאחרונה היא פרסמה כתבה שיווקית שמציעה את שירותיה האטרקטיביים. ההלוואה שהחברה מעניקה ניתנת במתכונת בלון. משמע, ניתן לשלם את כול הסכום בסוף תקופת ההלוואה, או לשלם הכול מראש ולפרוס את הריבית לתשלומים. זמן ההלוואה המינימלי הוא שלוש שנים וניתן להגיע עד כדי עשר שנים בריבית שנתית של אחוז בודד. ההלוואה לא תהיה צמודה למדד המחירים לצרכן או לריבית פריים.
מדובר בתנאים שאין להם תחרות בשוק, ולכן מתמיה כיצד החברה יכולה להציע שירות שכזה. בבדיקה מעמיקה מתברר כי ההלוואה תינתן תמורת פדיון קופת גמל או קרן פנסיה והעברתם לחברת סלייס - חברת גמל והשתלמות - שתנהל את התיק תמורת דמי ניהול של 0.25% בשנה. ההלוואה שתינתן תהיה בהיקף של עד 30% מהקופה שבחרתם כפדיון.
לאחר הסכמת הלקוח, את ההעברה בפועל יעשה סוכן ביטוח מאחת הסוכנויות המורשות לכך. כמו כן, הכספים מושקעים לכאורה בעיקר באג"ח, בהלוואות עמיתים ובנכסים בלתי סחירים, אך בדיקה נוספת מראה כי יש אפשרות להשקיע גם בקרן השקעות שמשקיעה כספים מחוץ לישראל.
כאמור, למרות התנאים המושכים מתברר כי לקוחות של החברה לא הצליחו למשוך כספים מתיקים מנוהלים במשך חודשים ארוכים, וחלקם אף גילו כי לא ניתן לעשות זאת במשך שלוש השנים שלהן התחייבו. לקוחות העידו גם שלא הצליחו לקבל שירות מהחברה לפרק זמן ממושך, והנושא כבר נבדק ברשות שוק ההון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הלוואה
    מיכל סמנטוב 11/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השירות הראשוני היה טוב אך לא קיבלנו את ההלואה וגם שיעבדו את הקופות
    סגור