השוק

אלביט מערכות עם חוזה חדש; המניה עולה במחזור גבוה

אלביט מערכות קיבלה הזמנה נוספת מצה"ל במסגרתו תספק פגזי ארטילריה לחיל התותחנים ב-60 מיליון דולר; המניה עולה ב-2% ומשלימה מהלך עליות של 35% השנה
ניצן כהן |  1
בוצי מכליס מנכ"ל אלביט (צילום ישראל סאן, יחצ, shutterstock)
אלביט ממשיכה להגדיל את צבר ההזמנות שלה שנהנה מהעלייה בהוצאות הביטחון בעולם המערבי. צה"ל הזמין מהחברה פגזי ארטילריה 155 מ"מ בהיקף כספי כולל של 60 מיליון דולר. המניה עולה ב-2% תוך שהיא משלימה מהלך עליות של 35% מתחילת השנה.
מהנתונים עולה כי כי הפגזים יסופקו לצה"ל תוך שנה. יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל אלביט מערכות יבשה: "אלביט מערכות גאה לשמש כספק מוביל  למשרד הביטחון וצה"ל ולתמוך בצרכיו המבצעיים השוטפים. ההרחבה והשדרוג של התשתיות שלנו מאפשרים ייצור בקצב מוגבר של מגוון פתרונות באיכות גבוהה למשרד הביטחון הישראלי. אנו ממשיכים ביישום אסטרטגיית החברה התומכת בכלכלה המקומית ובתעסוקה בפריסה ארצית, מקרית שמונה בגליל ועד רמת בקע בנגב".

נזכיר כי בשנה שעברה סבלה מניית אלביט מביצועי חסר ביחס לשוק וביחס לחברות המתחרות אך זה אינו מעיד על עוצמתה של החברה אלא על העובדה שהיא הייתה בשיאו של תהליך ההטמעה של תע"ש לתוך החברה.
תע"ש נרכשה על ידי אלביט מערכות ומדובר בחברה שפרקטיקות העבודה בה שונות לגמרי מהפרקטיקה באלביט מערכות וזה אומר שאלביט הייתה צריכה להכניס תהליכי עבודה ובקרה מתקדמים שעלויות לא מבוטלות ומעבר לכך תוך אובדן רווחים והכנסות מהפעילות הנרכשת.
ככל הידוע תהליך בליעת תע"ש בתוך אלביט הסתים או לפחות עבר את השיא וזה אומר שבשנים הקרובות ניתן יהיה לצפות לקטיף פירות ההשקעה הזו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ומה עם מעט פרורים לעובדים
    אח שלו 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המניה עולה ואיתם הרווחים והמשכורות נאדה כלום ,איך ?
    סגור