השוק

פורום העסקים באיום לראש הממשלה: "ייגרמו נזקים בלתי הפיכים"

פורום העסקים יוצא בקריאה: "אחריותו וחובתו של ראש הממשלה להקפיא מיידית כניסת החקיקה לתוקף ולחזור להידברות לפני שיהיה מאוחר מדי"
מערכת ice |  3
פורום העסקים במחאה על החקיקה המשפטית (צילום זיו קורן, ורדי כהנא, ויקיפדיה, דימה טליאנסקי, פלאש 90/ יונתן זינדל)
פורום העסקים, המורכב מראשי 150 חברות מהגדולות במשק, שמעסיקות יחדיו את מרבית העובדים במשק שאינם במגזר הממשלתי, קורא לראש הממשלה לעשות מעשה מיידי, "לעצירת כדור השלג שהחל להתגלגל בדרך לפגיעה מהותית בכלכלה הישראלית ובחברה הישראלית", לדבריהם.
הפורום קורא לראש הממשלה להעביר הוראת שעה שדוחה את כניסתו של החוק לצמצום עילת הסבירות בשלושה חודשים אשר תאפשר חזרה להידברות ותעצור הדרדרות המדינה: "פורום העסקים התריע על הנזקים החמורים והבלתי הפיכים שעלולים להיגרם מחקיקה חד צדדית בנושאים שהם בליבת שיטת המשטר הדמוקרטי של ישראל. למרבה הצער, ההשפעות הקשות מתרחשות הרבה יותר מהר מהתחזיות הפסימיות ביותר".

עוד נמסר: "ללא עצירה מיידית של כדור השלג, הנזקים יורגשו בקרוב בקרב עשרות אלפי אנשים שעלולים לאבד את מקום עבודתם, בשל הפגיעה שצפויה במשק. פגיעה מיידית כבר נגרמה לפנסיה של הציבור בישראל, והפגיעה בהכנסות המדינה ממיסים ביחד עם הגידול החד שצפוי בעלויות גיוס החוב של ממשלת ישראל, יגררו צורך בקיצוץ מהותי בתקציב הממשלה, דבר שייפגע בעיקר בשכבות המוחלשות ובשכבות הביניים".
בפורום המשיכו: "כעת כבר ברור שמדובר בנזקים מהותיים שאי עצירתם תביא לפגיעה בלתי הפיכה וארוכת שנים במשק הישראלי. לא ניתן יהיה להרגיע את הציבור בהבטחות לכך שמדובר בהשפעה זמנית, שכן הציבור ירגיש, בחיי היום יום ובמצוקת היום יום, את השפעת הפגיעה במשק הישראלי".
לסיום הוסבר: "אנו ברגעים קריטיים לעתיד של כולנו. על הממשלה להעביר לאלתר הוראת שעה שדוחה את כניסתו של החוק לצמצום עילת הסבירות בשלושה חודשים, במהלכם תתקיים הידברות אמיתית להגעה להסכמות רחבות לגבי הנושא. בנוסף, על ראש הממשלה להתחייב, באופן שישכנע את המשקיעים מהעולם ואת סוכנויות הדירוג, כי לא יבוצע שינוי חד צדדי נוסף כלשהו בנושאי הליבה בלא הידברות והגעה להסכמות רחבות. ראש הממשלה - האחריות היא שלך. אי נקיטה בצעדים כאלה לעצירת הנזקים, תטיל אחריות ישירה על הממשלה לפגיעה הקשה במיליוני אזרחי ישראל, וזאת לצד האחריות לשסע שנפער בעם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פוליטיקאים בגרוש
    סימה 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להחרים אותכם
    סגור
  • 2.
    הכנסה נוספת
    נטע ברזני 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית? (ללא השקעה) וללא ניסיון! ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי ?????? ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע?? זמינות מיידית!
    סגור
  • 1.
    שיחפשו מי ינענע אותם (ל"ת)
    ניר 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור