השוק

הקרב על סטרטסיס נמשך: 3D Systems מגישה הצעה משופרת נוספת

הצעה מייצגת שווי של כ-24.07 דולר למניית סטרטסיס, בהתבסס על מחיר הסגירה של
מניית 3D Systems ביום ה-12 ביולי 2023, ופרמייה של 62% על מחיר הסגירה של מניית סטרטסיס ביום ה-24 במאי 2023. ההצעה מהווה שיפור של כ-15% ביחס להצעה שהגישה 3D Systems לדירקטוריון סטרטסיס ב-30 במאי 2023
מערכת ice | 
סטרטסיס (צילום יחצ)
3D Systems מדווחת היום (חמישי) על הגשת הצעה משופרת ומחייבת למיזוג עם סטרטסיס. במסגרת ההצעה, תומר כל מניה של סטרטסיס ל-7.5 דולר במזומן, ו-1.5444 מניות בחברה המאוחדת ותביא לכך שבעלי המניות של סטרטסיס יחזיקו בכ-44% מהחברה המאוחדת, בנוסף לתשלום במזומן של כ-540 מיליון דולר.
ההצעה המחייבת של 3D Systems מהווה ערך משמעותי לבעלי המניות של סטרטסיס בכל קנה מידה:
- ההצעה מייצגת שווי של כ-24.07 דולר למניית סטרטסיס, בהתבסס על מחיר הסגירה של
מניית 3D Systems ביום ה-12 ביולי 2023, ופרמייה של 62% על מחיר הסגירה של מניית סטרטסיס ביום ה-24 במאי 2023, יום המסחר האחרון טרם ההכרזה על העסקה המוצעת של סטרטסיס-Desktop Metal.
- העסקה משקפת שווי של 28 דולר לפחות למניית סטרטסיס, או פרמייה של כ-80%, בהתחשב בסינרגיות תפעוליות בהיקף של 100 מיליון דולר אשר זוהו והוסכמו על ידי שתי
החברות. 
- ההצעה מהווה שיפור של כ-15% ביחס להצעה שהגישה 3D Systems לדירקטוריון
סטרטסיס ב-30 במאי 2023.
נשיא ומנכ"ל החברה ד"ר ג'פרי גרייבס מסר: "המשכנו לקדם מיזוג חברי עם סטרטסיס במטרה למקסם ערך עבור בעלי המניות של שתי החברות. מספר בעלי מניות גדולים בסטרטסיס פנו אלינו ואמרו כי הם מאמינים שהמיזוג בין 3D Systems וסטרטסיס הוא הדרך הנכונה להמשך. המשוב מצידם מאשש את ביטחוננו בכך שאנו פועלים היום לטובת בעלי המניות ומציעים ערך יוצא דופן, ודאות ושקיפות, וכן מסכימים לשאת בעלויות ביטול עסקת Desktop Metal".
"נקטנו בכל הצעדים בכדי לשפר את הערך, הוודאות והשקיפות בהצעה שלנו, ואנו מצפים לדיון בונה עם דירקטוריון סטרטסיס בכדי שנוכל להשיג ביחד עסקה אשר תשנה את תחום תעשיית הדפסת התלת ממד לטובת המשקיעים, ואף העובדים והלקוחות. אנו נוקטים בפעולה נחרצת זו עתה בכדי להסיר כל ספק סביר בנוגע לשאלה האם סביר שתוצאת ההצעה של 3D Systems הינה שהיא תהיה הצעה עדיפה על פני ההצעות האחרות. למרות שאנו מאמינים שההצעות הקודמות שלנו היו צריכות להיחשב להצעות עדיפות יותר, אנו בטוחים שההצעה המשופרת הזו והסכם המיזוג החתום מהווים באופן חד משמעי הצעה עדיפה על פני כל הצעה אחרת שהוגשה לסטרטסיס".
במקביל להודעה על הצעה מחייבת זו, העבירה 3D Systems לסטרטסיס הסכם מיזוג חתום בנאמנות. הסכם מיזוג זה, המפרט את פרטי המיזוג, ואשר ידווח כנדרש על ידי 3D Systems לרשות ניירות הערך האמריקאית במסגרת דיווח מיידי, ממתין כעת לחתימתה של סטרטסיס. התנאים המפורטים בהסכם המיזוג של 3D Systems, לרבות המצגים, ההתחייבויות, התנאים להשלמה וזכויות ביטול ההסכם, עוקבים אחרי הוראות הסכם המיזוג של Desktop Metal, על מנת להציע לסטרטסיס ולבעלי המניות שלה רמת ודאות עסקה שהינה לכל הפחות דומה לוודאות בעסקת Desktop Metal.
תנאים אלה כוללים:
- 3D Systems תישא בעלויות ביטול עסקת Desktop Metal: 3D Systems תשלם בשם סטרטסיס, את מלוא דמי הביטול המגיעים ל-Desktop Metal, כתוצאה מאי קבלת אישור מבעלי המניות של סטרטסיס להסכם המיזוג עם Desktop Metal ומכניסתה של סטרטסיס להסכם מיזוג עם 3D Systems.
- ללא תנאי מימון: 3D Systems תממן את התמורה במזומן ממאזן החברה המאוחדת פרו פורמה, ולכן המיזוג המוצע אינו כפוף לתנאי מימון חוב או הון כלשהם.
- זכות לבחירת סוג התמורה: לכל אחד מבעלי המניות של סטרטסיס תינתן האפשרות לבחור את תמהיל התמורה המועדף עליו של מזומן ומניות, בכפוף למנגנונים של תקרה ויחסיות שנקבעו לטובת בעלי המניות.
- יתרון במבנה הון ומס: מחזיקי המניות של סטרטסיס יקבלו מניות של חברה אשר התאגדה בדלאוור, ארה"ב ורשומה למסחר כחברה מקומית בהתאם לכללי הרישום של רשות ניירות הערך האמריקאית. המעבר מהחזקת מניות במנפיק פרטי זר (foreign private issuer) להחזקת מניות במנפיק אמריקאי מקומי יאפשר גישה רחבה יותר באופן משמעותי לשוק ההון. יתר על כן, בעוד שבעלי המניות של סטרטסיס יצטרכו להיוועץ עם יועצי המס שלהם, מבנה זה יאפשר באופן כללי לבעלי המניות של סטרטסיס לקבל את תמורת המניות על בסיס פטור ממס.
- ודאות רגולטורית ללא סיכוני CFIUS: 3D Systems בטוחה כי כל האישורים הרגולטוריים הרלוונטיים יתקבלו ולכן מתחייבת להשיג את האישורים הרגולטוריים הנדרשים. בנוסף, בניגוד למיזוג המוצע עם Desktop Metal, לא נדרש אישור מצד הוועדה להשקעות זרות בארצות הברית (CFIUS) עבור המיזוג המוצע בין סטרטסיס ו-3D Systems.
- הסרת תנאים חריגים מצד Desktop Metal: הסכם המיזוג עם Desktop Metal כולל תנאים חריגים ובהם דרישה לשינוי או ביטול של מספר חוזים קיימים של Desktop Metal
לפני השלמת העסקה, סעיף המורה על תשלום דמי ביטול בסך 19 מיליון דולר מצד סטרטסיס ל-Desktop Metal במקרה בו חוזים אלו לא ישונו או יבוטלו, וכן תנאי לפיו הסכם המיזוג עם Desktop Metal יבוטל במקרה ובעל מניות יחזיק ביותר מ-50% באחת
מהחברות. בהסכם המיזוג עם 3D Systems אין תנאים המתלים את יכולתם של בעלי המניות של שתי החברות לממש ערך עודף.
- זכות ביטול לסטרטסיס במידה ותקבל הצעה עדיפה: בניגוד להסכם המיזוג עם Desktop
Metal, לסטרטסיס תהיה הזכות לבטל את הסכם המיזוג המוצע, לטובת הצעה עדיפה, דבר המבטיח שבעלי המניות של סטרטסיס יקבלו בסופו של יום את הערך הגבוה ביותר שניתן להשיג עבור המניות שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה