השוק

נשיא איגוד לשכות המסחר לנגיד: לא להעלות ריבית מחר

נראה כי העלאת ריבית מחר מתבקשת אבל אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר פונה היום במכתב פתוח לנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון בקריאה שלא להעלות את הריבית מחר
ניצן כהן |  1
אוריאל לין (צילום עינת לברון)
קשה לתכלל את האירועים הכלכלים המתרגשים לנגד עיננו. מחד הפדרל ריזרב עצר לחודש את רצף העלאות הריבית כדי לאפשר להעלאות הריבית הקודמות לחלחל מה שאמור לעשות ההחלטה בישראל לקלה יותר. אולם מאידך, חוקי המהפכה המשפטית והמחאה ברחובות מגדילה באופן משמעותי את רמת הסיכון של הכלכלה הישראלית, מה שמקבל ביטוי בכך שהדולר חצה בשבוע שעבר את רף ה-3.7 שקל, מה שמאיץ את האינפלציה.
מחר יקבלו נגיד בנק ישראל והוועדה המוניטרית את ההחלטה לגבי גובה הריבית וכאן צריך לשים לב לקושי בקבלת ההחלטות לאור המציאות הכלכלית/ ביטחונית/ פוליטית בישראל. נשיא אגוד לשכות המסחר דווקא רואה את ההחלטה קלה למדי ובאופן צר לגמרי וחד צדדי לגמרי כותב היום מכתב פומבי לנגיד בנק ישראל ויוצא בקריאה שלא להעלות את הריבית.

"על הנגיד להשלים עבודתו ולהתמודד עם תוצאות 10 העלאות הריבית שבוצעו עד כה מאז מאי 2022 אשר ערערו את האיזון במשק, מצד אחד הגדילו בענק את רווחי הבנקים אך מהצד השני העלו עלויות המגזר העסקי, משקי הבית ומשלמי המשכנתאות" כותב לין.
"אכן יש נתונים המצביעים על שיקול דעת רחב, כמו מדד המחירים לצרכן נמוך של 0.2% בחודש מאי ושיעור אינפלציה של 4.6% בחודש זה, צמיחה מתונה של 3% בתחילת השנה, אבטלה נמוכה מאוד ופיחות השקל, אך לין מדגיש "קודם שהושלמה העבודה, על פיה מורידים את העלויות של שירותי הבנקים ומייצבים את תשלומי הריבית של הבנקים בגין יתרת זכות של הלקוחות, אין מקום להעלות לסדר היום העלאת ריבית נוספת. בין שיוחלט או לא יוחלט על העלאת ריבית חובה על בנק ישראל, להשלים את עבודתו, ולאזן בין רווחי הבנקים לעלויות המגזר העסקי" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צודק לא לעלות
    מני 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני קורא לנגיד לעצור את זה משפחות שלמות קורוסת לאנשים אין אוכל וכסף בבקשה תפסיק
    סגור