השוק

דירוג מניות הביטוח: זו המניה שהניבה את התשואה הטובה ביוני

חברות הביטוח עוברות תהליך מעניין, באופן עקרוני הן מחפשות את דרכן בשוק שהולך ומאבד מהרווחיות שלו ומוצאות מזור בעולם האשראי הצרכני; התהליך הזה נכון לכלל ביטוח והראל אבל אז נכנסה מגדל עם שינוי ארגוני גדול
ניצן כהן | 
חברות ביטוח (צילום אורן דאי, אייל גזיאל, טל שחר, פייסבוק/יורם נוה, Magma Images, ויקיפדיה)
חברות הביטוח עוברות תהליך מעניין. בגדול הן מחפשות את דרכן בעולם שהולך ומאבד את שולי הרווח שלו (עולם הביטוח) ומוצאות פתרון, או סוג של פתרון בעולמות האשראי הצרכני והשילוב בין היכולות שלהן ליכולות של חברות כרטיסי האשראי. אבל זה לא כל הסיפור כאן.
באופן עקרוני חברות הביטוח נשענות על שתי רגליים: הרגל הראשונה היא עולמות הביטוח והרגל השניה היא עולמות ניהול הכסף. ושתי הרגליים האלה עוברות תהליכים מעניינים.

עולם הביטוח, בטח זה הכללי, הולך ומאבד את הרווחיות שלו. הביטוח האלמנטרי כמעט אינו רווחי אבל הוא הבסיס להכל. כשאדם עושה ביטוח לרכב עליו חברות הביטוח כמעט לא מרוויחות, הן מקבלות אפשרות למכור לו ביטוח בריאות, סיעוד וכן הלאה. העולם הזה נהנה גם מהבום בנדל"ן בשנים האחרונות כשאנשים שלקחו משכנתא היו צריכים לעשות ביטוח חיים שהוא רווחי לחברות.
הרגל השניה היא של ניהול הכסף וכאן המצב מעניין. מחד, שוק העבודה ההדוק גורם לכך שכל עובד בישראל ממשיך להפקיד כסף לקרנות הפנסיה שלו, לקרנות ההשתלמות וקופות הגמל וזה טוב לחברות הביטוח אבל שוק ההון הישראלי גורר רגליים ובהינתן שתיק ההשקעות של חברות הביטוח עדיין מוטה שוק ההון המקומי, הן מאבדות רווחים.
כאן אנחנו נכנסים לעולם החדש. את הכיוון סימנה כלל ביטוח כשרכשה את חברת כרטיסי האשראי MAX ואחר כך הצטרפה לתהליך הזה הראל שרכשה את ישראכרט. על המדף עוד נמצא כאל אבל זה סיפור אחר. כניסה של חברות הביטוח לעולם של כרטיסי האשראי עשוייה להתגלות במעלה הדרך כבוננזה רצינית וזה מעניין.
לסיפור הזה נכנס לפני מספר חודשים חברת הביטוח מגדל שאחרי שנים של חוסר יציבות ניהולי שפגע בעסקים, או נכון יותר, לא עשה טוב לעסקים, נכנס רונן אגסי לתפקיד מנכ"ל החברה, הוא הפשיל שרוולים והתחיל להעביר אותה תהליכים ניהוליים מתבקשים וזה אומר שהמשקיעים בשוק ההון מתחילים לשים לב למגדל וזה חשוב.
כך או אחרת בחודש יוני שוק ההון המקומי תיקן קצת וזה עשה טוב לעולמות ניהול הכסף וגם המחירים של פוליסות הביטוח האלמנטרי התחילו לעלות ונראה בגדול שהדרג הפוליטי מתעניין היום יותר בבנקים מאשר בחברות הביטוח וזה מאפשר להן לעשות עסקים ומכאן אנחנו רואים את התגובה של מניות הסקטור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה