השוק

הטעות הזאת עלתה לוורן באפט 11 מיליארד דולר

גורו ההשקעות חשף במכתב למשקיעים כי העריך יתר על המידה את הערך של חברת חלקי תעופה אחרי מגפת הקורונה
מערכת ice | 
וורן באפט (צילום shutterstock, freepik, טוויטר/ AppleInsider)
אפילו גורואים פיננסיים כמו וורן באפט, אינם חסינים מטעויות או השקעות רעות. למרות שהרוויח 42.5 מיליארד דולר ב-2020, חשף באפט במכתבו השנתי לבעלי המניות כי קונצרן האחזקות שלו, ברקשייר האת'וויי, ספגה הפסד משמעותי של 11 מיליארד דולר בגלל רכישה לא מוצלחת.
בעוד פילוסופיית ההשקעות של באפט שמה דגש על ערך לטווח ארוך, רבות מהשקעותיו עוסקות במיזוגים ורכישות, בפרייבט אקוויטי והימורים מסוכנים אחרים. בעוד שבאפט, כמו לכל משקיע, יש לו את המפסידים שלו, לרוב המנצחים מפצים על עצמם בטווח הארוך. 
ב-2016, ברקשייר האת'וויי רכשה את יצרנית חלקי התעופה Precision Castparts Corps (PCC) תמורת 32 מיליארד דולר. באפט הודה שהאופטימיות הראשונית שלו העיבה על שיקול דעתו, והובילה להערכת יתר של החברה.
באפט לקח אחריות מלאה על השגיאה, ואמר: "שילמתי יותר מדי עבור החברה. אף אחד לא הטעה אותי בשום צורה - פשוט הייתי אופטימי מדי לגבי פוטנציאל הרווח המנורמל".
ההשפעות השליליות של מגפת הקורונה החריפו את המצב עוד יותר, שכן תעשיית התעופה והחלל התמודדה עם שיבושים חמורים עקב הסגרים והירידה בנסיעות. באפט הודה בכך, והצהיר, "בשנה שעברה, החישוב השגוי שלי נחשף על ידי התפתחויות שליליות ברחבי תעשיית התעופה והחלל, מקור הלקוחות החשוב ביותר של PCC."
למרות הכישלון, באפט שמר על אמונו בסיכויים ארוכי הטווח של Precision Castparts, מתוך אמונה שזה בסופו של דבר יניב תשואות חיוביות.
"עם זאת, טעיתי בשיפוט הסכום הממוצע של הרווחים העתידיים, וכתוצאה מכך טעיתי בחישובי של המחיר הנכון לשלם עבור העסק", אמר. "PCC היא בוודאי לא השגיאה הראשונה שלי מהסוג הזה. אבל היא הייתה גדולה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה