השוק

מניית סטורג' דרופ מזנקת ב-20% והמנכ"ל מכריז על מהפכה

הסכם ייחודי עם תנובה ל-15 שנה, מגעים מתקדמים עם משרד האנרגיה האמריקאי והאיחוד האירופי, חברת האנרגיה סטורג' דרופ עוברת לשלב המכירות בשוק המוערך רק בישראל ב-100 מיליון שקל בשנה, המשקיעים מביעים אמון והמניה מזנקת. המנכ"ל שי כהן בריאיון: "מהפכה בתחום אספקת אוויר דחוס למפעלים"
יהודה לוינגר |  2
שי כהן סטורג' דרופ (צילום ישראל הדרי, vecteezy)
חברת האנרגיה, סטורג' דרופ מדווחת היום (שני) על הסכם עם חברת תנובה לצורך הקמת, הפעלת ותחזוקת מתקן לדחיסת אוויר ומכירת אוויר דחוס למשך 15 שנה. מדובר בהסכם ייחודי, לטווח ארוך, ואחרי שנה לא פשוטה, מניית החברה זינקה היום במעל 30%, כאשר נכון לשעה זו עלתה ב-20% מאז סגירת המסחר אתמול.
לאחר הכנה של שנתיים מאז הונפקה בבורסה, סטורג' דרופ כבר עם הישג בנמל אשדוד כאשר הופעלה בהצלחה מערכת פריקת האנרגיה ממאגר אוויר דחוס והנעת מים בחוג סגור במתקן החברה בנמל אשדוד, וההסכם עם תנובה מהווה קפיצת מדרגה משמעותית עבור הסטארטאפ הישראלי.

מניית סטורג' דרופ היום. צילום מסך גוגל
להערכת סטורג' דרופ , השוק העולמי של מדחסי אוויר נייחים נאמד בכ-20 מיליארד דולר וצפוי להגיע לגודל שוק של כ-25 מיליארד דולר ב-2030, עם קצב צמיחה שנתי ממוצע צפוי עד שנת 2030 בשיעור של כ-3% . אם כן מדובר בשוק גדול מאוד, שרק בישראל מוערך ב-100 מיליון שקל בשנה.
 
בריאיון ל-ice, מספר שי כהן, מנכ"ל החברה מאז הנפקתה, על מאחורי הקלעים של העסקה ובכלל על המהלכים הבאים של החברה: "זה פרוייקט שאני עובד עליו כבר שנה", מספר כהן, "בתנובה ערכו בדיקות רבות ומכל הצדדים ולקח הרבה זמן לאשר, וההסכם ל-15 שנה מראה על התחייבות משמעותית". לדבריו, מדובר על "מהפכה בתחום אספק אוויר דחוס למפעלים" וכי המערכת בנמל אשדוד שכבר הותקנה פועלת מעל שנה וזו מערכת יציבה, חסכנית, שקטה ואמינה. כהן מסביר על ההישג הרב שמדחסים כאלו יכולים להביא ומערכת שטובה ל-40 שנה, וזאת בשונה ממדחס רגיל שמייצר המון רעש וטוב רק ל-15 שנה לערך.
נסביר: בסטורג' דרופ מתמחים בלחיצת גזים על ידי נוזלים בצורה יעילה. הדבר מוביל לשלושה תחומים: אוויר דחוס, ייצור חשמל וייצור קור. כך הם גם יכולים לספק אוויר דחוס שבהרבה מפעלים גדולים משתמשים בו, כמו תנובה, וגם בחיסכון חשמל משמעותי. גם האוויר הדחוס הוא איכותי, וללא שמן נגיד, וכך בתנובה יכולים לראשונה לעבוד עם אוויר נטול שמן שלא יגיע למוצרי החלב. ההסכם עם תנובה, כאמור, יוצא לדרך ובאם סטורג' דרופ אכן תעמוד בהצלחה בכל התנאים, הדבר יגרור הטמעה של הטכנולוגיה באתרים נוספים של הקבוצה.
בינתיים המשקיעים מביעים אמון במניה, וזאת גם לאור המגעים עם משרד האנרגיה האמריקאי שיכול לפתוח את החברה לכלל השוק האמריקאי. החברה בינתיים כבר שלחה הצעות מחיר למפעלים בארץ ובחו"ל הרבה יותר גדולים מתנובה.
מדוע ההסכם הוא כה חשוב עבור החברה? המנכ"ל שי כהן מסביר: "זו מכירה ראשונה של החברה ולא סתם מכירה, מדובר בהכנסת טכנולוגיה חדשה לדחיסת אוויר (אוויר ללא שמן אידיאלי לתעשיית המזון, פארמה ומוליכים למחצה ועוד). ההיקף הכספי של העסקה הראשונה לא מהותי, שכן אם המערכת שלנו שאנחנו יודעים שעובדת כבר שנה בנמל אשדוד ״תעשה את העבודה״ , אנו מעריכים שמוצר זה יוטמע בכל מחלבות תנובה ויפתח דלת לכל תעשיית האוויר הדחוס בישראל שמוערכת ב 100 מליון שח בשנה. בנוסף, המערכת הזו (או המדחס האוויר החדשני) היא בעצם ״המטען״ של מערכת האגירה באוויר הדחוס שלנו, שזה אומר הוכחת הפעלת מסחרית למטען מערכת האגירה וזה משליך על מערכת אגירת האנרגיה באוויר דחוס. לכן עסקה זו מאוד מהותית במיוחד שהיא תותקן באחד המפעלים הגדולים והמתקדמים בארץ. חשוב לזכור שסגירת עסקה כזו לאחר שנה של בדיקת נאותות של טובי המהנדסים של תנובה זו הכרה בפני עצמה".
למרות השמחה הגדולה, כהן מודע לקשיים בחברה: בעיית נזילות ויש הערת עסק חי והוא עונה על כך: "א' לחברה יהיה תזרים למשך 15 שנה, ניתן לשעבד תזרים ולגייס כסף לפרוייקט. ב. אנחנו במגעים למכירת זכויות שימוש בטכנולוגיה ע״י חברות גדולות ובכוונתנו למכור הפצה באסיה למשל תמורת סכום משמעותי. ג. במידה והמניה תגיב יפה נשקול גיוס מהציבור". 
ומה עם המשקיעים שהאמינו בעבר במניה אבל ספגו הפסדים רבים? "תמתינו בסבלנות!", אומר מנכ"ל סטורג' דרופ בביטחון, "היה ידוע לכל שהחברה מתמזגת ואין לה עדיין מערכות עובדות. לקח זמן לפתח, לתכנן, לייצר, להקים, להפעיל, לעשות אופטימיזציה, לתמחר, לשווק ועוד. להגיע לכל השלבים הללו לאחר שנתיים כשהחברה התחילה מאפס, זה פשוט קסם! אני לא מכיר הרבה חברות בתחום שלנו שעוברות למכירות לאחר שנתיים מיום היווסדם (אנחנו לא חברת תכנה). בנוסף, בל נשכח שהרבה חברות חטפו כמונו בשל המצב העולמי (אוקראינה, איראן, ריבית ועוד). מה שחשוב לדעת שזה זמני שכן יש ביקוש אדיר לטכנולוגיות נקיות ויעילות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אין עתיד לחברה אין כסף לממן השקעת ומכירות הנפקה בדר
    ללום 06/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנפקה בדרך זהירות אין סכומים אין עיסקה יש ליסינג על מוצר שלא נמכר ולא ימכר והכל בהזמנה אישית וכל התשלום זה חסכון של אויר זה רק לצורכי דיווח
    סגור
  • 1.
    בהצלחה - למכור לאירופה שם הכסף הגדול (ל"ת)
    לילי 06/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור