השוק

הדולר נחלש ל-3.6 שקל, האם בנק ישראל מתערב במסחר?

עיתוני סוף השבוע מלמדים על סוג של קונצנזוס לפיהם נתניהו נוטה למסמס את החקיקה המשפטית מה שאמור לצמצם את פרמיית הסיכון, יחד עם זאת מסתובבת הערכה כי בנק ישראל מתערב בשוק כדי למתן השפעות אינפלציונית דרך שוק המט"ח; בנק ישראל בתגובה: אין תגובה
ניצן כהן |  3
הדולר בירידה (צילום shutterstock)
הדולר יורד היום בשיעור ניכר של כמעט 2% והוא נסחר כעת ברמה של 3.6 שקל, הרמה הנמוכה ביותר בחודשיים האחרונים. בשוק המט"ח אומרים היום כי עיתוני סוף השבוע מלאים בדיווחים ופרשנויות לפיהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פועל למסמס את החקיקה המשפטית וזה גורם להערכות מחדש אודות פרמיית הסיכון של ישראל.
לא ברור אם אכן זו כוונת נתניהו אבל איך שהוא מתגבש קונצנזוס בשוק המט"ח לפיו בהנחת עבודה שנתניהו אכן ימסמס את החקיקה המשפטית הרי שיש להתאים את פרמיית הסיכון של ישראל בהתאם וזה אומר שגם אם לא חוזר לרמה של 3.4 שקל (שיווי המשקל לפני החקיקה המשפטית) הרי שנתקרב אליו וזה אומר למכור דולרים בשער הזה ולעצור מתי שהוא - כל אחד וההערכות שלו.

יחד עם זאת, מסתובבת הערכה בשוק המט"ח לפיה בנק ישראל מתערב בימים האחרונים במסחר ומנסה להחזיר את הדולר לרמות סבירות, כלומר רמות בהן ההשפעה האינפלציונית שלו תהיה נמוכה. מבנק ישראל נמסר בתגובה: אין תגובה.
השבוע אמר נגיד בנק ישראל שברמות אלה של הדולר התמסורת בין שער החליפין לאינפלציה הוא של 20% וזה אומר השפעה גדולה מידי על האינפלציה ולכן יכול בהחלט להיות שבהינתן שבנק ישראל משמש כממתן תנודות הרי את התנודה שהוא מנסה למתן כרגע - היא התנודה באינפלציה, גם במחיר של התערבות במסחר במט"ח על כל מה שהיא מביאה איתה.
נזכיר שוב שמבנק ישאל נמסר: אין תגובה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בנק ישראל קיבל הנחיה מהראיס להוריד את הדולר... (ל"ת)
    הדר 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הם בלחץ , מי שמוכר ככ הרבה דולרים משדר פניקה
    הדולר 4 סוף שנה 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל אופן הם הגעו לתחתית של הדולר מהר מאוד מפה הכרישים מריחים את הדם, ויתחילו להסתער
    סגור
  • 1.
    אז זה כתבה או שמועה? (ל"ת)
    שימי 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור