השוק

מטא מוכרת את פלטפורמת התמונות גיפי בסכום עתק

מאגר תמונות שאטרסטוק רכש את גיפי ממטא תמורת 53 מיליון דולר; העסקה תאפשר למטא להמשיך להשתמש בפלטפורמה
מערכת ice | 
מטא (צילום shutterstock)
מאגר תמונות שאטרסטוק הודיע היום (שלישי) כי תרכוש את פלטפורמת התמונות המונפשות גיפי (Giphy) ממטא, חברת האם של הרשת החברתית פייסבוק בבעלותו של מארק צוקרברג, תמורת 53 מיליון דולר.
העסקה תמומן במזומן קיים וכוללת עסקת שיתוף קניין רוחני שתאפשר למאט המשך גישה לתוכן של גיפי. העסקה צפויה להיסגר בחודש הבא.
מוקדם יותר היום דווח כי מטא נקנסה על ידי הרגולטורים האירופיים בסכום מטורף של לא פחות מ-1.3 מיליארד דולר, בשל העברת נתונים בניגוד לחוק על משתמשים שנמצאים באיחוד האירופי, במגוון רחב של מדינות הגוש.
על פי ההחלטה של הרגולטורים באירופה, מטא הפרה את תקנת המידע הכללי של הגוש האירופי, ובעקבות כך כאמור ספגה קנס ענק וחסר תקדים של 1.3 מיליארד דולר. בהחלטה של הרגולטורים נטען כי המסגרת להעברת נתונים על אזרחים של האיחוד האירופי לאמריקה אינה מגנה על האירופים מפני מעקב אמריקני.
על פי הטענות נגד מטא, החברה השתמשה במנגנון שנקרא "סעיפים חוזיים סטנדרטיים" כדי להעביר נתונים אישיים על משתמשים. למעשה, הקנס הוא חסר תקדים כאמור, שכן מדובר בקנס הגבוה ביותר שחברה נקנסה אי פעם על הפרה של חוקי הגנת הפרטיות של האיחוד האירופי. למרות זאת, מטא כבר הודיעה כי היא מתכוונת לערער על ההחלטה של הרגולטורים באירופה. אגב, הקנס הקודם הכי גבוה היה נגד אמזון בשנת 2021, ששילמה 746 מיליון אירו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה