השוק

ענקית הזהב ניומונט תרכוש את המתחרה ב-19.2 מיליארד דולר

חברת ניומונט, ענקית בעולם הזהב, תרכוש את המתחרה שלה באוסטרליה, חברת ניוקרסט, ב-19.2 מיליארד דולר. העסקה אושרה על ידי הדירקטוריון של ניוקרסט וכעת היא תיבחן על ידי הרשויות הרגולטוריות הרלוונטיות
מערכת ice | 
מטיל זהב (צילום pixabay)
חברת ניומונט, ענקית בעולם הזהב, תרכוש את המתחרה שלה באוסטרליה, חברת ניוקרסט, ב-19.2 מיליארד דולר. לרוכשת יש מכרות באמריקה, אוסטרליה, אפריקה ועוד. העסקה אושרה על ידי הדירקטוריון של ניוקרסט וכעת היא תיבחן על ידי הרשויות הרגולטוריות הרלוונטיות. אם אכן תצא לפועל, העסקה הזו תהיה הגדולה ביותר שנרשמה עד כה בתחום.
לפי כלכליסט, לא מדובר בעסקה הגדולה הראשונה שמבצעת הרוכשת. בשנת 2019 רכשה מתחרה נוספת בשם גולדקורפ תמורת 10 מיליארד דולר. לאחר ההודעה על ההסכם, מנייתה של ניוקרסט עלתה בבורסה בסידני ב-1.9%.
מיזוגים ורכישות בתקופה של משבר כלכלי אינן חריגות כיום. הכורים מתקשים לבצע את עבודתם בעת שהתשומות עולות ולכן החברות הגדולות מחפשות להתרחב כדי לשפר את היעילות שלהן בשוק. במסגרת זו, הרוכשת, ניומונט צפויה למכור שני מכרות שלה באוסטרליה כדי להגדיל את התזרים שלה בשני מיליארד דולר.
למרות הקושי, בתחילת החודש דווח כי שוק הזהב התחזק לאחר שהפד העלה את הריבית שוב.מחיר הזהב עלה בכ-0.7% ל-2,035.47 דולר לאונקיה לאחר שנגע בשיא של 2,072.19 דולר קודם לכן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה