השוק

סמוטריץ' משיב אש לראשי הערים: "לא ניכנע לאיומים"

שר האוצר לא מתכוון להתקפל מול השביתה המתוכננת של העיריות, וטוען כי קרן הארנונה היא הנשק במלחמה נגד יוקר המחייה: "מחירי הדיור בנסיקה תמידית וכולנו משלמים את המחיר. הקרן להורדת יוקר הדיור מבקשת דבר אחד פשוט – לתמרץ ראשי ערים לבנות יחידות דיור למגורים"
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום אורן בן חקון פלאש90)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיים הערב (ראשון) מסע"ת בה התייחס לנושא קרן הארנונה, נגדו מוחים ראשי הערים הגדולות וטוענים כי יפגע בתושבי הערים.
"אני חסיד גדול של ביזור סמכויות, ניהול עצמי של רשויות מקומיות זה לא הסיפור שלנו היום", אמר שר האוצר. "חוק קרן הארנונה הוא חוק של כולם זהו החוק להקמת הקרן להורדת יוקר הדיור. החוק הזה הוא המשך ישיר ומשמעותי מאד למאבק ביוקר המחיה".
"במצב הקיים", הסביר, "יש תמריץ לראש רשות לבנות עסקים ולא מגורים מה שיוצר היצע נמוך לצד ביקוש הולך וגדל. התוצאה: מחירי הדיור בנסיקה תמידית וכולנו משלמים את המחיר. הקרן להורדת יוקר הדיור מבקשת דבר אחד פשוט – לתמרץ ראשי ערים לבנות יחידות דיור למגורים – יותר היצע – מחירי הדיור יורדים".
עוד אמר, "נגמרו הימים שבהם אנחנו נכנעים לבעלי אינטרס – יש עשרה ראשי רשויות שהכריזו מלחמה כנגד הורדת יוקר הדיור. כל עוד יש להם שלווה בחלקת האלוקים הקטנה שלהם – אתם תשלמו – כולנו נשלם – לא עוד. הם טוענים שהרשויות החזקות יממנו את החלשות – זה לא נכון. כל מי שיבנה יחידות דיור למגורים יקבל מענק שנתי מהקרן, כל מי שיבנה משרדים יפריש לקרן הארנונה סכום קטן, ביחס לרווח העצום שהוא עושה וימשיך לעשות מהארנונה העסקית".
"ועוד מילה אחת", אמר סמוטריץ' לסיום. "אני שומע איומים ואת ניסיון הסחיטה של בעלי הכוח והאינטרסים ושל ראשי ערים של הרשויות העשירות שמאיימים על חברי כנסת שימחקו אותם בפריימריס וינהלו נגדם קמפיין תקשורתי במיליונים כדי למחוק אותם ציבורית. לא נכנע לאיומים וסחטנות ונפעל בצורה מקצועית לטובת מדינת ישראל ואזרחי ישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תוכיח
    צפוני 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תוכיח לנו שאתה לא נתניהו, אל תפחד, ותעמוד במילתך.
    סגור