השוק

כצפוי: הפדרל ריזרב מעלה את הריבית בארה"ב ב-0.25%

הפדרל ריזרב באופן עקרוני אינו מעוניין להפתיע את השווקים ולכן בדרך כלל יש הלימה בין התחזיות בוול סטריט להחלטות בפועל; הריבית בארה"ב תעמוד על 5.25% וזאת בהמתנה להשתלטות על האינפלציה
ניצן כהן | 
ג'רום פאוול (צילום shutterstock, flickr/ Federalreserve, unsplash)
בהתאם לתחזיות המוקדמות הפדרל ריזרב מעלה את הריבית בארה"ב ב-0.25% לרמה של 5.25%. באופן עקרוני הפדרל ריזרב אינו מעוניין להפתיע את השווקים בכל הנוגע למדיניות המוניטרית שלו ומכאן יש הלימה בין הציפיות בשווקים להחלטות בפועל.
כרגע הנחת העבודה בוול סטריט היא שתהיה עוד העלאת ריבית אחת בחודש יוני כך שהריבית תתייצב על 5.5% ואז יעצור הפד את העלאות הריבית וימתין להתפתחויות בכל הנוגע לאינפלציה. הנחות העבודה מדברות על כך שעד לסוף הרבעון השני, קרי עד לסוף החודש הבא האינפלציה תרד לקצב שנתי של 4% זאת בעוד היא עומדת נכון להיום על קצב שנתי של 5%.

הכלכלנים בניו יורק תמימי דעים כי העלאות הריבית של השנה האחרונה מתחילות לחלחל לכלכלה הריאלית אם כי לאט מכפי שחשבו עד לא מזמן. המשבר שמתחולל כרגע בבנקים המקומיים בארה"ב מדיר שינה מעיני הפדרל ריזרב אבל נראה שכרגע הוא משתלט על האירועים ואין פניקה בכל הנוגע ליציבות והאמון של הציבור במערכת הבנקאית שם כך שעדיין אנחנו נותרים עם יעד מרכזי אחד והוא מלחמה באינפלציה הגבוהה.
צריך לזכור שאמנם קצב האינפלציה השנתי בארה"ב מתמתן אבל עדיין אנחנו מדברים על אינפלציית ליבה (אינפלציה בניטרול מחירי המזון והאנרגיה) גבוהה והיא נמצא בקצב שנתי של 5.6% וזה אומר שהמלחמה באינפלציה טרם הסתיימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה