השוק

בבלקרוק מזהירים: שוק המניות לא מתמחר את נזקי הריבית

בית ההשקעות האמריקאי בלקרוק מזהיר את הלקוחות שלו מפני הסיכונים שבחשיפה לשוק המניות בתקופה הנוכחית; בבלקרוק ממליצים ללקוחות שלהם על שוק החוב הצמוד הקצר בעיקר באירופה
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
בית ההשקעות האמריקאי בלקרוק כותב היום ללקוחות שלו כי שוק המניות האמריקאי, למרות העליות האחרונות, אינו מתמחר טוב את הסיכונים שנובעים מריבית גבוהה ומכאן נגזרת המלצת ההשקעה שלו לאג"ח צמוד קצר.
"המניות בארה"ב עלו משפל של ארבעה שבועות בשבוע שעבר לאחר שרווחי חברות הטכנולוגיה עלו על הציפיות ובמקביל התשואה של אג"ח אמריקאיות לשנתיים ירדה לכמעט 4%, אפילו כשהשוק צופה העלאת ריבית של הפד היום. אנחנו לא רואים מצב בו הם באים לעזרת הכלכלה עם הורדת ריבית השנה.
"מבחינת השקעות, אנו חושבים שאשראי בדירוג השקעה מציע הכנסה טובה, עם תשואות של כ-5% ברחבי העולם. אנו במשקל יתר בראייה קצרת טווח באשראי אירופאי בדירוג השקעה ומעדיפים אותו על פני המקביל בארה"ב בהינתן הערכות שווי אטרקטיביות יותר.
"אנו עוקבים באדיקות אחר ההשפעה של הידוק תנאי האשראי והתנאים הפיננסיים, כששיעורי ריבית גבוהים יותר פוגעים בצמיחה הכלכלית ומשפיעים על המגזר הבנקאי. אנחנו במשקל יתר בראייה קצת טווח גם בחוב נקוב במטבע מקומי בשווקים מתפתחים, הנהנים מהריסטארט הכלכלי של סין, עליית הריבית והיחלשות הדולר.
"כמו כן, אנו מעדיפים אג"ח קצרות טווח צמודות מדד על פני הכנסות מדיבידנדים שמספקות מניות השווקים המפותחים. מניות אכן יכולות להציע סוג של הגנה מאינפלציה אם החברות יוכלו לגלגל את העלויות הגבוהות יותר ללקוחותיהן, אמנם אנו לא חושבים שמניות אלה מתמחרות כעת את הנזק הכלכלי הנגרם מהריביות הגבוהות, מה שמהווה סיכון לדיבידנדים ב-12 החודשים הקרובים – לראיה, תשואת הדיבידנד של S&P 500 מציגה פחות ממחצית התשואה של 3.43% על אג"ח אמריקאיות ל-10 שנים". מסיימים בבלקרוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה