השוק

"אנשים לא בפניקה אבל מעבירים את ההשקעה לאפיקי חו"ל"

גיא מני, מנהל ההשקעות הראשי חיסכון ארוך טווח במיטב, אומר בראיון ל-ice שהציבור הישראלי לא בפניקה אבל מסיט כסף לאפיקי ההשקעה בחו"ל ולקרנות הכספיות; "אם הממשלה תחזור לחקיקה חד-צדדית של הרפורמה המשפטית, הדולר יגיע ל-4 שקלים"
ניצן כהן |  9
גיא מני, מנהל ההשקעות הראשי, מיטב חסכון ארוך טווח (צילום מיטב בית השקעות)
גיא מני, מנהל ההשקעות ארוכות הטווח של מיטב אומר בראיון ל-ice שאם הממשלה תחזור אחרי יום העצמאות לחוקק באופן חד-צדדי את חוקי המהפכה המשפטית הדולר יעלה ל-4 שקלים כשאם תושג הסכמה רחבה ויחוקקו את חוקי המהפכה המשפטית, הדולר ייסחר בטווח של 3.4 שקל עד 3.5 שקל.
"גם אם במו"מ בין הממשלה לאופוזיציה תושג הסכמה ויחוקקו את  חוקי הרפורמה המשפטית בצורה מתונה, הדולר לא יחזור כל-כך מהר ל-3.2 שקל שהיה לפני. קרה כאן משהו" הוא אומר.

נסביר לרגע את הדברים של מני שנזכיר כי מדובר בדמות חשובה בעולם ההשקעות הישראלי ולא פחות חשוב, מדובר באיש מקצוע מהשורה הראשונה. מני אומר למעשה שאם חוזרים אחרי יום העצמאות לחקיקה כפי שהטריו נתניהו-לוין-רוטמן רוצים, משמעות הדברים זעזוע כלכלי לא מבוטל שיביא את הדולר ל-4 שקלים, על כל המשתמע מזה. אבל החלק המעניין בדברים הוא שגם אם הטריו נתניהו-לוין-רוטמן יגיעו להסכמה רחבה עם רפורמה משפטית, הכלכלה לא תחזור למה שהיה - הנזק כבר נגרם.
"כולם היו עם העיניים על מודי'ס שהכל היה פחות או יותר כמו שחשבנו, אבל יש לנו עוד שבועיים את S&P ואם הממשלה תחזור לחקיקה חד-צדדית זה יראה לא טוב ואנחנו ועלולה להיות הורדת דירוג. צריך להבין, בחו"ל מסתכלים ב-4 עיניים על  המו"מ ולפי מה שיהיה שם חברות הדירוג יגיבו, וזה עלול להיות גם הורדת דירוג, כבר בעוד שבועיים" הוא אומר.
"בשוק האג"ח" אומר מני "פרמיית הסיכון ממשיכה לעלות. במסחר ב-cds אנחנו רואים שאם לא מזמן היינו ב-40 נקודת הרי שהיום אנחנו ב-90 נקודות. ואתה צריך לזכור שאנחנו מדינה עם חוב נמוך מה שאומר שכל הסיכון הזה שייך לרפורמה המשפטית.
"אני רוצה שתזכור, כשהיינו על סף תקיפה באיראן בשנת 2012, לפחות לפי הפרסומים, עם חשש להתלקחות ביטחונית משמעותית היינו בפלוס 200 נקודות על האג"ח  האמריקאי, אז אתה יכול להבין מה מידת הסיכון שהמשקיעים מתמחרים היום את הכלכלה הישראלית. אני רוצה להאמין שכולם רואים את המספרים האלה ומבינים היטב את המשמעויות של הדברים".
באשר לתגובה של המשקיעים לסיכונים האלה אומר מני שהציבור לא בפניקה אבל מעביר כסף לאפיקים החו"ליים ולקרנות הכספיות. "יש כאן שילוב של הריבית הגבוהה והסיכונים מחקיקה חד-צדדית של הרפורמה המשפטית. אנשים בסופו של יום, כרגע לפחות, לא בפניקה אבל מעבירים כסף לחו"ל ושומרים עליו ללא סיכון בקרנות הכסיות. לפחות עד שנראה מה קורה עם החקיקה.
"אבל בכל זאת אני רוצה שאנשים יבינו. לאורך זמן האפיקים המנוהלים יניבו תשואה עודפת על האפיקים שהציבור עובר אליהם עכשיו וכשמנהלים השקעה לטווחים ארוכים כדאי לקחת את זה בחשבון. בסוף המשפרים מתכנסים" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לא צריך להבהל הכול בסדר.
    אודי 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו משקיעים החו"ל מחר ישקיעו בארץ. תמיד יהיה מי שישקיע,כך שאפשר לוותר על הדרמה. כנראה אחרי הרפורמה יהיה ניתן לבצע מהלכים שיקדם את המשק ולא תיהיה השתלטות של קבוצה קטנה של אנשים על מדינה שלמה. באמת הגיע הזמן לשינוי.
    סגור
  • 5.
    המהפכה הטימטומית יריב,שמחה,ביביון
    אלכס 04/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הרי להרוס את הבית זה קל . בנייה היא קשה . אם תעשיין רואה את אריה דרעי רוצה בכח להיות שר. אם לביבי יש ערוץ תקשורת מפמפם למולך בלופ יומי,ללא הפסק. אם שמחה רוטמן מעביר חוקים ,כשהוא לא שומע ולא רואה ממטר. אם לנתניהו אין מה להפסיד וחסידיו עומדים לפטר יועמשית ולנטרל בגץ. איך יש עכשיו למישהו, חפץ רווח להשקיע בשקל. נתניהו חייב לתת לעגלה לצאת מהבוץ. בכל מקרה הוא גמור פוליטית . השאלה אם ישרוף,לפני שיוחלף.
    סגור
  • אתה יותר סתום ממה שמותר בחוק.
    אבשלום 04/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם לא היית סתום מה היית רוצה להיות?
    סגור
  • 4.
    רפורמה וכלכלה
    דני 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין קשר בין מה שהממשלה ניסתה לעשות לבין הכלכלה . הקשר הוא רק בין האווירה שנוצרה וחלקה מנבואה המגשימה עצמה לכלכלה . בכלכלה עש הרבה פסיכולוגיה של המונים. פשרה לא תהיה מפני שלפיד וגנץ אינם מעוניינים לפשרה . הם רוצים להפיל הממשלה . שיכורי ההצלחה של חסימות איילון ושלל הפרשנויות המתארות הדיקטטורה שבדרך :) :) :)
    סגור
  • 3.
    אז אל תתלוננו שהכלכלה בצרות , כי זה אשמתכם
    אמת 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מה זה כלכלה בסופו של דבר אם לא החלטות של אנשים , אתם מחליטים להוציא את הכסף אז אתם אשמים , אי אפשר להדליק מדורה ואז להיות מופתעים למה יש אש , במקום לשמור אל הכסף ולהגיד למשקיעים שהכל בסדר ואלה רק וויכוחים פנימיים במדינה אתם מפריזים ורוצים להשמיד את כל מה שהקמנו
    סגור
  • 2.
    שקר שנובע מפוזיציה
    שמואל א 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לכמה אנשים בארץ יש חשבון בנק בחו״ל? כמה אנשים בארץ מוכנים לקחת את הסיכון לעשות מניפולציות מט״ח? כמה כסף כבר יעבור? כדי שזה ישפיע על הדולר? הכל דיבורים. תעשו ואל תאיימו
    סגור
  • חוסר הבנה
    מ ומ ו 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי לרכוש $ אין צורך בחשבון בחול
    סגור
  • 1.
    למי שיש דולרים, כי לעשות המרה כרגע זה לא חכם (ל"ת)
    מנחם 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לפעמים עדיף ציפור אחת ביד
    רוני 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק מזכיר
    סגור