השוק

"אסור להתמכר לשקט - אנשים קונים הגנות מפני קטסטרופה כלכלית"

גורם בכיר במערכת הבנקאית אומר היום בשיחה עם ice: הרגיעה בשוק המט"ח מטעה; "שוק המט"ח רגוע ומסתובב באותן רמות כבר כמה ימים. גם המחזורים נמוכים אבל אסור להתמכר לזה. אנשים קונים הגנות מחשש שהממשלה תחזור לחקיקה חד צדדית"
ניצן כהן |  1
כלכלה (צילום shutterstock)
"אסור להתמכר לשקט שאנחנו רואים בימים האחרונים" אומר היום ל-ice גורם בכיר במערכת הבנקאית. "אומנם השוק רגוע בימים האחרונים ומחזורי המסחר נמוכים אבל אנחנו רואים איך אנשים מטפטפים כסף (ולא מעט ממנו, נ"כ) לרכישת הגנות מפני קטסטרופה וזה אומר שאנשים חוששים מפני חזרה לחקיקה חד צדדית של הממשלה שאם תקרה, זה יהיה בשלושת החודשים הקרובים וזה אומר קטסטרופה בשוק המט"ח".
הבכיר מסביר שאנחנו לא רואים ביטוי לחששות האלה בשוק המט"ח ולמעשה הוא התייצב ברמה של 3.65 שקל לדולר, אבל הבחינה הנכונה של הדברים היא בעולם ההגנות וזה אומר בחינת האופציות מחוץ לכסף.
באופן עקרוני המחירים של האופציות שמגנות מפני קטסטרופה שתביא את שער החליפין לרמה של 3.85 שקל לדולר יקרים יותר במונחים של סטיית תקן, בהשוואה לאופציות מחוץ לכסף שמשקפות שער חליפין של 3.45 שקל לדולר, וזה אומר שעיקר החשש של המשקיעים הוא מפני התפרצות של הדולר לרמות הגבוהות ומכאן הם רוכשים את ההגנות הרלוונטיות.
"כשמתמחרים נגזרים המחיר של נקודות הקצה היה צריך להיות פחות או יותר אותו הדבר אבל כשאנחנו שואלים לאיזה כיוון השוק יכול להתפוצץ זה משנה את התמחורים ומכאן עליית המחירים שאנחנו רואים באופציות שמחוץ לכסף ברמה של 3.85 שקל לדולר" אומר הבכיר.
אז אנחנו מנסים לזקק את דברי הבכיר ונזכיר שמדובר בגורם שמעורה היטב בחיים הכלכליים בישראל (ומחוצה לה) הרי שכרגע המשקיעים מנצלים את הרגיעה היחסית בשוק המט"ח כדי לרכוש הגנות מפני מצב בו הממשלה תחזור לחקיקה חד צדדית של המהפכה המשפטית והשוק יברח להם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ״אני יהודי שלא מאמין ליהודים״
    פרוייד 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ״אני יהודי שלא מאמין ליהודים״
    סגור