השוק

כתר פלסטיק חוטפת: דירוג האשראי יורד פעם נוספת

מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של כתר לאחר שהקרן שמחזיקה בבעלות לא הצליחה בתהליך מחזור החוב, וזאת לאחר הכישלון להנפיק את החברה בארה"ב
מערכת ice | 
כתר (צילום יחצ)
חברת דירוג האשראי מודי'ס הודיעה לאחרונה על הורדת דירוג האשראי של ענקית הפלסטיק הישראלית כתר, ל-Caa2 מ-Caa1 ואת ההסתברות לדירוג ברירת מחדל (PDR) ל-Caa3-PD מCaa1-PD. התחזית השלילית משקפת את הסבירות הגוברת שכתר תמשיך בהליך מחזור החוב שלה במהלך החודשים הקרובים, מה שעלול להוביל להפסדים מסוימים לנושי החברה.
"ההורדות משקפות את ההסתברות המוגברת למחזור של חובות לאור הגישה המאתגרת לשוקי ההון והמועד הקרוב של הלוואת התקופה שלה באוקטובר 2023", אומר פילאר אנדויסה, אנליסט מודי'ס, ומתייחס לאי-הצלחת מהלך מחזור החוב של קרן BC פרטנרס, שהלוותה 1.2 מיליארד יורו על מנת לרכוש את כתר ממשפחת סגול מייסדת החברה. ההלוואה מיועדת לפירעון בחודש אוקטובר 2023.
לפי הגדרות מודי'ס, לאור מדדי האשראי החלשים של כתר, פרעונות החוב הקרובים מעלים את הסיכון למחדל, מעמדה המוביל בשוק של כתר ופיזור גיאוגרפי וגיוון מוצר חזק תומכים בציפיות להתאוששות הרווחים ומחזקים את תפיסת מודי'ס כי ההפסדים הפוטנציאליים לנושים בתרחיש של ארגון מחדש עשויים להיות מוגבלים יחסית. ועומד בקנה אחד עם דירוג Caa2.

בשנת 2022 צמחו המכירות של כתר ב-3.7%, כאשר צמיחה חזקה במחצית הראשונה נבעה מעליות מחירים כדי לקזז את אינפלציית מחירי חומרי הגלם, ואחריה ירידות נפח משמעותיות במחצית השנייה של 2022. מודי'ס צופה שירידות הנפח יימשכו לפחות לתוך המחצית הראשונה של 2023, כאשר קמעונאים מצמצמים את המלאי, שנותר ברמות גבוהות בשל אילוצי שרשרת האספקה וחולשה מתמשכת בביקוש הצרכנים. ה-EBITDA המתואם של מודי'ס ירד ל-144 מיליון אירו ב-2022 מ-203 מיליון אירו ב-2021, בעיקר כתוצאה מהעלייה במחירי חומרי הגלם כמו גם בעלויות ההובלה.
תזרים המזומנים החופשי של כתר ב-2022 היה טוב מהצפוי הודות לפעולות ההנהלה, לרבות ניהול הון חוזר הדוק ובקרת השקעות, לשמירה על נזילות החברה. ביצועי YTD בשנת 2023 היו מעודדים, נתמכים על ידי עלויות נמוכות יותר עבור חומרי גלם, לוגיסטיקה וחשמל, כמו גם ביצועים חזקים בעסקי הסככות ואחסון הכלים.
מודי'ס צופה שה-EBITDA של כתר יגדל בכ-20% ב-2023 ושרווח ה-EBITDA ישתפר בסביבות 3-4 p.p. במהלך 12-18 החודשים הבאים על רקע דפלציה במחירי חומרי הגלם וחיסכון בעלויות הנתמכים על ידי תוכנית הפחתת העלויות של החברה. עם זאת, מודי'ס צופה שהשורה העליונה של כתר תרד בשיעור חד ספרתי בינוני עד גבוה ב-2023 על רקע ביקוש צרכני חלש, במיוחד במחצית הראשונה של השנה.
הדירוג של כתר עלול לרדת עוד אם החברה לא תצליח למחזר את מועדי החוב שלה לשנת 2023 בחודשים הקרובים, או אם החברה תבצע ארגון מחדש של חובות שיביא להפסדים גבוהים יותר לנושים מאלה המניחים כיום בדירוג Caa2 הנוכחי.
החברה נסחרת בבורסת ניו-יורק (NYSE) ומשפחת סגול מחזיקה בה 20% אך אינה מעורבת בניהול החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה