השוק

דירוג מניות הסופרמרקטים: זו הרשת עם התשואה הטובה בפברואר

באופן עקרוני שוק ההון לא היה מקום קל בחודש פברואר ומניות קמעונאיות המזון הן כמובן חלק מהשוק - והתשואות בהתאם; קמעונאיות המזון נמצאות בתקופה מאתגרת של החרפת התחרות, מה שלא עוזר למשקיעים שלהן
ניצן כהן |  2
רשתות מזון (צילום vecteezy, shutterstock)
שוק ההון לא היה מקום קל בחודש פברואר. באופן עקרוני השוק כולו היטלטל בשל חקיקת חוקי המהפכה המשפטית כשהטלטלה הזו הצטרפה לעולמות הריבית העולה והאינפלציה שעדיין לא נכנסת לשליטה וכל זה לא עושה טוב לשחקנים בשוק ההון.
ענף קמעונאות המזון סובל מעבר לסביבת המקרו הקשוחה, מתחרות הולכת וגדלה כששתי שחקניות גדולות עושות את צעדיהן הראשונים: קרפור שתתלבש על הקונסטרוקציה של יינות ביתן ומגה ושופרסל שמכניסה לאט לאט את מוצרי ספאר ההולנדית לסניפים.
התחרות ההולכת וגוברת בענף סופה ידוע מראש: שחיקת המרווחים שבלאו הכי הם לא גבוהים בתחום הזה מה שעלול להביא למצב בו רשתות חלשות עלולות ליפול, וכל זה לא עושה טוב למשקיעים בענף שמעדיפים כרגע לא לתפוס פוזיציה על רשת ספציפית אלא להחליט אם הולכים על הוותיקים עם התוצאות המוכחות או לחילופין הולכים על השחקנים החדשים.
בעולם הסופרמרקטים יש חשיבות גדולה למותג. אם אתה רשת שהמותג שלה חזק בתחום הלואו-קוסט, הרי שבקרב על ליבו של הצרכן יהיה לך קל יותר בסיגמנט הזה. אם אתה פעיל במרכזי הערים, יהיה לך קל יותר בסיגמנט הפרימיום הרווחי יותר כשמעניינת מאוד תהיה הכניסה של קרפור לישראל.
דירוג מניות קמעונאיות המזון משקף למעשה את החשש של המשקיעים מהענף ומכאן ניתן לראות את הסנטימנט השלילי סביב מניות אלה. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יש פתרון טכנולוגי לשחיקת הרווחיות, רק צריך ליישם
    הייטקיסט 03/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אימוץ טכנולוגיה בענף תביא להעלאה של הרווחיות.
    סגור
  • 1.
    דרוג מניות הסופר
    לילי 03/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניסיון ולאחר בדיקות בכל רשתות השיווק,לדעתי יוחננוף במקום ראשון.ומוצרים הכי זולים.בדוק!!!! ירקות ופירות יפים וזולים. בשר ועופות טובים ומחיר סביר כמעט זהה לסופרים אחרים.
    סגור